Detail publikace

Bezpečnostní slabiny software pro spolupráci ve virtuální realitě

VONDRÁČEK, M. Bezpečnostní slabiny software pro spolupráci ve virtuální realitě. IT Systems, 2019, roč. 2019, č. 6, s. 56-57. ISSN: 1802-002X.
Název anglicky
Security Weaknesses of Software for Collaboration in Virtual Reality
Typ
článek v časopise
Jazyk
česky
Autoři
Klíčová slova

Immersive Virtual Reality, Man-in-the-Room Attack, Responsible Disclosure, Bigscreen, Unity, Bezpečnostní analýza, Analýza síťového provozu, Penetrační testování, Reverzní inženýrství, Application Patching, Application Crippling, HTC Vive, Oculus Rift

Abstrakt

Virtuální realita (VR) je rozšiřující se oblast, která nachází stále více oblastí využití. VR dnes slouží nejen k zábavě, ale využívá se k průmyslovým aplikacím, výzkumu a vývoji, ale také k sociální interakci. Komunikační aplikace pro VR nachází využití i pro firemní jednání kde si takové aplikace můžeme představit jako podstatně rozšířenou formu telekonference. Avšak se zaváděním nových technologií přichází i nová bezpečnostní rizika. Aktuální výzkum kybernetické bezpečnosti VR z USA odhalil slabiny v komunikační aplikaci Bigscreen a v platformě Unity. Potenciální útočníci tak byli schopní nejen odposlouchávat mikrofony, ale dokonce vytvořit botnet ovládnutých počítačů.

Rok
2019
Strany
56–57
Časopis
IT Systems, roč. 2019, č. 6, ISSN 1802-002X
Kniha
IT Systems
Místo
Brno
BibTeX
@article{BUT168528,
  author="Martin {Vondráček}",
  title="Bezpečnostní slabiny software pro spolupráci ve virtuální realitě",
  journal="IT Systems",
  year="2019",
  volume="2019",
  number="6",
  pages="56--57",
  issn="1802-002X",
  url="https://www.fit.vut.cz/research/publication/12216/"
}
Soubory
Nahoru