Detail publikace
Bezpečnostní slabiny software pro spolupráci ve virtuální realitě
Immersive Virtual Reality, Man-in-the-Room Attack, Responsible Disclosure, Bigscreen, Unity, Bezpečnostní analýza, Analýza síťového provozu, Penetrační testování, Reverzní inženýrství, Application Patching, Application Crippling, HTC Vive, Oculus Rift
Virtuální realita (VR) je rozšiřující se oblast, která nachází stále více oblastí využití. VR dnes slouží nejen k zábavě, ale využívá se k průmyslovým aplikacím, výzkumu a vývoji, ale také k sociální interakci. Komunikační aplikace pro VR nachází využití i pro firemní jednání kde si takové aplikace můžeme představit jako podstatně rozšířenou formu telekonference. Avšak se zaváděním nových technologií přichází i nová bezpečnostní rizika. Aktuální výzkum kybernetické bezpečnosti VR z USA odhalil slabiny v komunikační aplikaci Bigscreen a v platformě Unity. Potenciální útočníci tak byli schopní nejen odposlouchávat mikrofony, ale dokonce vytvořit botnet ovládnutých počítačů.
@article{BUT168528,
author="Martin {Vondráček}",
title="Bezpečnostní slabiny software pro spolupráci ve virtuální realitě",
journal="IT Systems",
year="2019",
volume="2019",
number="6",
pages="56--57",
issn="1802-002X",
url="https://www.fit.vut.cz/research/publication/12216/"
}