Detail předmětu

Osobností rozvoj a sebepoznání

SORS CESA SORS Ak. rok 2025/2026 zimní semestr 3 kredity

Aktuální akademický rok

Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni:
- pomocí psychodiagnostických metod určit základní charakteristiku osobnosti,
- zformulovat dle osobnostních předpokladů (temperament, charakter osobnosti, osobnostní potřeby) potřeby sportovce nebo klienta pro sportovní praxi
- analyzovat sociální situace, kterých se sami účastní nebo které prostřednictvím sportovních technologií řídí a měli by být schopni reflektovat svoji roli v jejich utváření

Garant předmětu

Jazyk výuky

česky

Zakončení

zápočet

Rozsah

  • 26 hod. přednášky

Zajišťuje ústav

Cíle předmětu

Cílem tohoto předmětu je seznámit studenty se současnými personálními přístupy a tématy osobnostní a sociální psychologie a především aplikace těchto přístupů na problematiku sportovních technologií a na konkrétní zkušenosti studentů. Těžištěm předmětu jsou zejména diskuze a praktická cvičení. Součástí předmětu je poznávání sebe sama prostřednictvím psychologických přístupů a psychodiagnostických metod, poznávání osobnosti a vztahů a základy spolupráce ve skupině.

Literatura referenční

  • • BĚLOHLÁVEK, F. (2016). Jak vybrat správného člověka na správné místo. Praha: Grada
  • • EVANGELU. E. J. et al. (2014). Rozvoj a motivace zaměstnanců v malé a střední firmě. Praha: KEY Publishing
  • • MIKULÁŠTÍK, M. (2010). Tvořivost a inovace v práci manažera. Praha: Grada.
  • • MILLER, J. G. (2006). Flipping the switch. London: Profile Books
  • • ROSINSKI, P. (2009). Koučování v multikulturním prostředí. Praha: Management Press
  • • ŘEZÁČ, J. (1998). Sociální psychologie. Brno: Paido
  • • SLAMĚNÍK, I., VÝROST, J. (1997). Sociální psychologie. Praha: ISV.
  • • SVOBODA, B. (2006). Psychologická diagnostika dospělých. Praha: Avicenum
  • • SLEPIČKA, P., HOŠEK, V., HÁTLOVÁ, B. (2006). Psychologie sportu. Praha: Karolinum
  • • VANĚK, M., HOŠEK, V., SLEPIČKA, P. (1989). Psychologie tělesné výchovy a sportu. Praha: SPN
  • • VYBÍRAL, I. et al. (2003). Základy sociální psychologie. Praha: Portál.
  • • WALKER, A. J. (2003). Moderní personální management. Brno: Management Press.

Průběžná kontrola studia

Zápočet na základě aktivní účasti ve výuce, tj. pravidelná docházka s evidencí v prezenční listině (jsou povoleny 2 neomluvené účasti). V souladu se Směrnicí č.17/2019 K výuce tělesné výchovy je předmět hodnocen jedním kreditem.
Předmět je zakončený písemným testem.
Pravidelná docházka s evidencí v prezenční listině, povoleny 2 neomluvené absence, omluvenky ústně na absence dopředu přímo ve výuce nebo emailem předem nejpozději však do 24,0 hodin po termínu výuky.
Náhrada zameškaných a neomluvených hodin vždy po dohodě s vyučujícím přímo v dané specializaci nebo ve výjimečných případech bude možná ve vymezených hodinách na Fit centru Machina.
O náhradě se provádí záznam do prezenčního archu nebo vyučující vystavuje písemné potvrzení, pokud není k dispozici prezenční arch.
Další možnosti náhrady jsou na sportovních akcích CESA (např. Vánoční hry, Den sportu, jednorázové víkendové vzdělávací akce).

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BIT, 2. ročník, volitelný
  • Program BIT (anglicky), 2. ročník, volitelný
Nahoru