Detail předmětu

Vizuální styly digitálních her 1

VSDH1 FaVU VSDH1 Ak. rok 2025/2026 zimní semestr 2 kredity

Aktuální akademický rok

Předmět kombinuje teoretickou a praktickou výuku se zaměřením na médium digitální hry a přilehlé pole působnosti. Převážná část předmětu se zaměřuje na identifikaci a analýzu vizuálních stylů a grafických možností současných i historických digitálních her. V této oblasti výuka sleduje paralely mezi současným uměním, digitálními hrami a pohyblivým obrazem napříč platformami. V rámci výuky jsou studentky a studenti seznámeni s možnostmi a způsoby prezentace digitálních her uvnitř i vně institucionálního prostředí.

Garant předmětu

Jazyk výuky

česky

Zakončení

zápočet

Rozsah

  • 13 hod. přednášky
  • 13 hod. seminář

Zajišťuje ústav

Cíle předmětu

Cílem předmětu je praktické i teoretické seznámení studentek a studentů se současnými možnosti digitálních her a jejich role v různorodých ekosystémech. Porozumění terminologii a obecné orientaci v kulturním prostředí prezentace a vývoje digitálních her. Skrze ukázky z praxe si studentky a studenti porozumí sofistikovaným pracovní metodám a získají hlubší vhled do tématu. Získané dovednosti jsou předpokladem k umocnění autorské tvorby za pomoci tohoto média.
Osvojená terminologie v oblasti vývoje a participační kultury digitálních / videoher her. Orientace v možnostech a způsobech prezentace digitálních her v závislosti na platformě a prostředí. Schopnost srozumitelně charakterizovat vizuální zpracování digitálních her.

Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti

Zájem o evoluci videoherní kultury a vývoj současných digitálních her.

Literatura referenční

  • www.videoherniobcasnik.cz
  • www.hristehristehriste.cz

Osnova přednášek

Typologie a terminologie jednotlivých vizuálních stylů digitálních her.
Prezentace digitální hry ve fyzickém a internetovém prostředí.
Typografie a informační grafika v digitálních hrách (HUD, menu, výpravný a informační text).
Participační kultura a prezentace – Fan art, Cosplay, Let’s play, festivaly, e-sport.

Průběžná kontrola studia

Docházka (80 %) a aktivní účast ve výuce.
Časový rámec výuky je určen rozvrhem. Výuka se odehrává v počítačové učebně, dle situace i v Ateliéru herních médií FaVU VUT (budova U2). Pro udělení zápočtu je vyžadována docházka alespoň 80 %. Způsob nahrazování výuky je závislý na dohodě s pedagogem a předpokládá doplnění zmeškaných úkolů.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BIT, 1. ročník, volitelný
  • Program BIT (anglicky), 1. ročník, volitelný
Nahoru