Detail předmětu

Týmové dovednosti

STD CESA STD Ak. rok 2024/2025 zimní semestr 3 kredity

1. Týmové dovednosti a teambuilding – úvod do studia, potřeba spolupráce, skupina a tým
2. Osobní vztahy
3. Osobnost a role
4. Aktivní výuka formou skupinových metod
5. Teambuilding a potřeba jeho realizace při spolupráci
6. Adaptační procesy a způsoby adaptace v pracovních skupinách nebo týmech
7. Závazek a smlouva se školitelem
8. Posouzení potřeby, podávání zpětné vazby
9. Rychlé začátky pro víceoborové projektové týmy
10. Řešení konfliktů, synchronizace strategií
11. Obnovení důvěry, rychlé intervence
12. Podpora týmu
13. Hodnotící feedback, supervize

Garant předmětu

Jazyk výuky

česky

Zakončení

zápočet

Rozsah

  • 26 hod. přednášky

Zajišťuje ústav

Přednášející

Cíle předmětu

Klíčovou determinantou týmových dovedností je naučit studenty základům spolupráce v týmu při přípravě výzkumných projektů a skupinových šetření v laboratoři nebo při terénních výzkumech. Získané poznatky budou doplněny moderními přístupy z manažerského prostředí, které umožní studentům lépe reagovat na aktuální poptávku po znalostech týmové spolupráce. Díky implementaci aktuálních prostupů a metod lze efektivněji dosahovat vytyčených cílů řešením úkolů prostřednictvím týmové spolupráce.


Na konci tohoto předmětu student bude:
- umět sestavit řešitelský tým dle zásad a zákonitostí personálního managementu
- znát prostředky supervize pro odhalování skrytých nedostatků v týmové spolupráci
- umět odhalit skryté sociální role, které zpomalují práci týmu
- student bude schopen pomocí dostupných prostředků přispívat k revitalizaci týmů

Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti

Absolvování předmětu Kinantropologie

Literatura referenční

  • Birch, P. (2005). Koučování. Brno: CO Booksa.s
  • Payne, V. (2007). Teambuilding worskshop. Brno: Computer Press.
  • Řezáč, J. (1998). Sociální psychologie. Brno, Paido.
  • Zahrádková, I. (2006). Teambuilding. Praha: Portál.
  • MARQUET, D., L. (2016). Otočte svou loď. Brno: MotivP
  • NEENAN, N., PALMER, S. (2015). Kognitivně-behaviorální koučink v praxi. Brno: MotivP NEENAN, N., PALMER, S. (2015). Kognitivně-behaviorální koučink v praxi. Brno: MotivP
  • DYTRT, Z. et al. (2014). Kvalitativní management – leadership. Brno: MotivP

Průběžná kontrola studia

Předmět je ukončen zápočtem a písemným testem.

Rozvrh

DenTypTýdnyMístn.OdDoKapacitaPSKSkupInfo
Po přednáška 9., 10., 11., 12., 13. výuky FCM U39 16:0019:5044 2BIA 2BIB 3BIT xx Blahutková

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BIT, 2. ročník, volitelný
  • Program BIT (anglicky), 2. ročník, volitelný
Nahoru