Detail předmětu
Základy marketingu
IZMA Ak. rok 2018/2019 letní semestr 5 kreditů
Předmět si klade za cíl seznámit studenty s objasněním pojmu marketing a s ním souvisejících oblastí. Jednou z oblastí je i problematika spokojenosti zákazníka nutná pro úspěšné fungování podniku v tržním prostředí.
Garant předmětu
Koordinátor předmětu
Jazyk výuky
Zakončení
Rozsah
- 26 hod. přednášky
- 26 hod. cvičení
- 13 hod. projekty
Bodové hodnocení
- 65 bodů závěrečná zkouška (písemná část)
- 15 bodů půlsemestrální test (písemná část)
- 20 bodů projekty
Zajišťuje ústav
Přednášející
Cvičící
Získané dovednosti, znalosti a kompetence z předmětu
Jak dělat marketing.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získání základních znalostí z oblasti marketingu. Předmět zdůrazňuje úlohu zákazníka při tvorbě nabídky firemních produktů, tj. výrobků a služeb. Je veden maximální snahou zapojit aktivně studenty do výuky pomocí diskusí v přednáškách a na cvičeních.
Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti
Nejsou požadovány žádné prerekvizitní znalosti.
Literatura studijní
- KAŇOVSKÁ, Lucie a David SCHULLER. Základy marketingu. 2. vyd. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2015. 131 s. ISBN 978-802-1438-385.
- Kaňovská, L.: Základy marketingu. 1. vyd. Brno, CERM, 2009, 123 s., ISBN 978-80-214-3838-5 (in Czech).
- Kotler, P.: Marketing management. Praha, Management Press, 2001 (in Czech).
- Two study materials in PDF that are available for download on this course card.
- Vysekalová, J.: Marketing. Praha, Fortuna, 2006 (in Czech).
- Boučková, J., kol.: Marketing. Praha, C.H. Beck, 2003 (in Czech).
- Burnett, K.: klíčoví zákazníci a péče o ně. Praha, Computer Press, 2005. (in Czech)
- Foret, M., Stávková, J.: Marketingový výzkum. Praha, Grada 2003. (in Czech)
- Foster, T.R.V.: Jak získat a udržet zákazníky. Computer Press 2002. (in Czech)
- Kaňovská, L., Tomášková, E.: DOPROVODNÉ SLUŽBY-KONKURENČNÍ VÝHODA. 1. vyd. Brno, CERM, 2009, 202 s., ISBN 978-80-7204-619-5. (in Czech)
- Kotler, P.: Marketing od A do Z. Praha, Management Press, 2003. (in Czech)
- Kotler, P., a de bes, f.t.: Inovativní marketing, Praha, Grada, 2005. (in Czech)
- Pelsmacker, P.D., kol.: Marketing komunikace. Praha, Grada, 2003. (in Czech)
Osnova přednášek
- Seznámení s předmětem. Úvod do marketingu. Spotřebitelské chování.
- Analýza marketingového prostředí.
- Segmentace.
- Marketingový mix - produkt I.
- Marketingový mix - produkt II.
- Přednáška odborníka z praxe
- Marketingový mix - Distribuce.
- Marketingový mix - Cena.
- Přednáška odborníka z praxe.
- Marketingový mix - Komunikační mix I.
- Marketingový mix - Komunikační mix II.
- Aktuální trendy v marketingu.
- Přednáška odborníka z praxe.
Osnova numerických cvičení
- Seznámení s předmětem. Úvod do marketingu. Spotřebitelské chování.
- Analýza marketingového prostředí.
- Segmentace.
- Marketingový mix - produkt I.
- Marketingový mix - produkt II.
- Marketingový mix - Distribuce
- Marketingový mix - Cena
- Retail stezka.
- Marketingový mix - Komunikační mix I.
- Marketingový mix - Komunikační mix II.
- Testopísemka. Prezentace marketingově úspěšných firem.
- Prezentace studentů.
- Prezentace studentů. Zápočet.
Průběžná kontrola studia
Podmínkou pro udělení zápočtu je dosažení předepsaného minimálního počtu bodů podle systému bodového ohodnocení.
Kontrolovaná výuka
V prvním cvičení se studenti rozdělí do 3-5 členných týmů, ve kterých budou zpracovávat týmový projekt (TP). Tento projekt bude skupinami prezentován na 11. a 12. cvičení. Tématem týmových projektů je zpracování marketingového plánu pro zavedení nového výrobku (služby) na trh. Další podmínkou pro získání zápočtu je prezentace aktuality zaměřené na marketing, absolvování testopísemky a aktivní účast na cvičení.
Podmínky zápočtu
Podmínkou pro udělení zápočtu je dosažení předepsaného minimálního počtu bodů podle systému bodového ohodnocení.
Zařazení předmětu ve studijních plánech