Detail předmětu
Pokročilá počítačová grafika (v angličtině)
PGPa Ak. rok 2017/2018 zimní semestr 5 kreditů
Reprezentace scény dynamické vizualizace, matematické a procedurální textury - generování, zobrazování a animace, zobrazování rozsáhlých scén v reálném čase, návrh a implementace animačního systému kloubových struktur, dynamika v počítačové animaci, animace měkkých objektů, animace mimiky a pohybu postav, speciální metody zobrazování ("nerealistické zobrazování").
Garant předmětu
Jazyk výuky
Zakončení
Rozsah
- 26 hod. přednášky
- 26 hod. projekty
Bodové hodnocení
- 51 bodů závěrečná zkouška (28 bodů písemná část, 23 bodů testová část)
- 9 bodů půlsemestrální test (testová část)
- 40 bodů projekty
Zajišťuje ústav
Získané dovednosti, znalosti a kompetence z předmětu
Studenti se seznámí s moderními metodami počítačové animace a počítačové grafiky pro pohyblivé a rozsáhlé scény. Naučí se i praktické realizaci vybraných algoritmů formou práce na projektu.
Studenti si procvičí týmovou práci na projektech, práci s literaturou a praktickou znalost jazyka C/C++.
Cíle předmětu
Seznámit se s moderními metodami počítačové animace a počítačové grafiky pro pohyblivé a rozsáhlé scény. Naučit se praktické realizaci vybraných algoritmů formou práce na projektu.
Doporučené prerekvizity
- Základy počítačové grafiky (IZG)
- Počítačová grafika (PGR)
Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti
Nejsou žádné prerekvizity.
Literatura studijní
- Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012
Literatura referenční
- Články IEEE, ACM, Wikipedie
- Thalmann, N., M., Thalmann, D., Interactive Computer Animation, Prentice Hall, 1996, ISBN 0-13-518309-X
- Moeller, T., Haines, E., Real-time Rendering, AK Peters, 1999, ISBN 1569911012
Osnova přednášek
-
Úvod, omezení počítačové grafiky, fyzikální drobnosti (Zemčík 19.9. slajdy)
-
Výpočty viditelnosti, stínové mapy, stínová tělesa, real-time globální osvětlení (Milet, 3.10. slajdy)
-
CUDA a OpenCL (Polok, 10.10. slajdy)
- Zobrazování krajiny (T. Starka 17.10. slajdy slajdy updated)
- Rozsáhlé scény, level of detail (T. Starka lod velké scény, 24.10.)
- Fotorealistcké zobrazování, optimalizace sledování paprsku (Zemčík 31.10. program pray pro ray-tracing slajdy), úvod do holografie (Zemčík)
- Pokročilé metody GI (T. Lysek 7.11.)
- Zobrazování scén s vysokým dynamickým rozsahem - HDR, (Čadík 14.11. slajdy)
- Test, Animace kloubních soustav, "motion capture" (Fědor - host 21.11.)
-
Haptic a stereozobrazení (Sochor, FI MU host, 28.11.)
-
Nefotorealistické zobrazování, pokročilé metody (Čadík/Sýkora, 5.12.)
-
Virtuání a rozšířená realita (Beran, 12.12. slajdy)
Průběžná kontrola studia
Hodnocení studia je založeno na bodovacím systému. Pro úspěšné absolvování předmětu je nutno dosáhnout 50 bodů.
Kontrolovaná výuka
Domácí úlohy, půlsemestrální test, individuální projekt.
Zařazení předmětu ve studijních plánech