Detail publikace
A Survey on Methods for Omnidirectional Shadow Rendering
stínové mapy, rendering, GPU, výkon, Cube mapy, Dual-Paraboloid mapování
Tento článek se zaměřuje na metody zobrazování stínů vržených z bodových zdrojů svetla. Cílem je vyhodnotit výhody a nevýhody metod založených na algoritmu stínových map. Porovnáváme přístup založený na Cube mapách s Dual-Paraboloid mapováním. Všechny metody jsou implementovány na nejnovějším hardwaru a využívají možností dnešních GPU. Také jsme implementovali optimalizační techniky, které dále sníží výpočetní čas. Zkoumali jsme čas, který metody stráví v jednotlivých zobrazovacích průchodech a také jsme vyhodnotili celkovou výkonnost. Na závěr, jsme shrnuli výsledky porovnání a navrhli jsme doporučení pro typické aplikace, kde můžou být metody použity. Také jsme navrhli směry pro budoucí výzkum.
@article{BUT96932,
author="Jan {Navrátil} and Jozef {Kobrtek} and Pavel {Zemčík}",
title="A Survey on Methods for Omnidirectional Shadow Rendering",
journal="Journal of WSCG",
year="2012",
volume="20",
number="2",
pages="89--96",
issn="1213-6972"
}