Detail publikace
Estimation of traffic density map using evolutionary algorithm
Korček Pavol, Ing., Ph.D. (UPSY)
Fučík Otto, doc. Dr. Ing. (UPSY)
Beszédeš Marián
Sekanina Lukáš, prof. Ing., Ph.D. (UPSY)
Optimization and Control: Theory and Modeling,Statistical Modeling, Data Mining and Analysis
V dopravních zátěžových mapách (TDM) je reprezentována hustota provozu na komunikaci jako počet projetých vozidel za určitý časový interval. Dopravní zátěžové mapy jsou používány dopravními experty jako hlavní podklad pro plánování nové infrastruktury, nebo pro informování řidičů o aktuální dopravní situaci. Předkládáme dvě metody pro odhad chybějících hodnot v TDM. V první metodě je problém formulován poměrně striktně jako úloha kvadratického programování (QP) a využívá QP solver k získání řešení. Druhá, více obecná metoda je založena na multikriteriálním genetickém algoritmu, který nám umožňuje nalézt vhodný kompromis mezi několika kritérii, která může formulovat dopravní expert. Obě tyto metody mohou pracovat automaticky, nebo mohou být použity dopravním expertem k iterativnímu odhadu. Popisujeme výsledky experimentálního vyhodnocení prováděné na reálných a náhodně vygenerovaných datech.
@inproceedings{BUT91286,
author="Jiří {Petrlík} and Pavol {Korček} and Otto {Fučík} and Marián {Beszédeš} and Lukáš {Sekanina}",
title="Estimation of traffic density map using evolutionary algorithm",
booktitle="Proceedings of the 15th International IEEE Conference on Intelligent Transportation Systems",
year="2012",
pages="632--637",
publisher="IEEE Intelligent Transportation Systems Society",
address="Anchorage",
doi="10.1109/ITSC.2012.6338757",
isbn="978-1-4673-3062-6",
url="https://www.fit.vut.cz/research/publication/9899/"
}