Detail publikace
Large-Scale Physics-Based Terrain Editing Using Adaptive Tiles on the GPU
Digital content authoring, large-scale terrain, physics-based simulation, terrain editing, mip-map, hydraulic erosion, GPU.
V tomto článku prezentujeme nový, interaktivní a intuitivní fyzikálně založený framework pro editaci digitálních terénů. Naše řešení je vhodné pro uživatele zabývající se vytvářením digitálního obsahu a nevyžaduje žádnou hloubkovou znalost o fyzikálně založených simulátorech. Velké terény mohou být nahrány z externích zdrojů, generovány procedurálně nebo vytvořeny manuálně. Pak je možné je interaktivně editovat s využitím GPU. Prezentujeme dvě zjednodušení pro editování rozsáhlých terénů při zachování interaktivity editace. Za prvé, terén je rozdělen do dlaždic s různým datovým rozlišením podle komplexity terénu. Za druhé, každá dlaždice je uložena jako mip-map textura a při výpočtech jsou použity různé úrovně detailů v závislosti na komplexitě terénu a změn na dlaždici. V porovnání s neadaptivními metodami, tento přístup dokáže urychlit výpočet až o 50% a snížit paměťobou náročnost o 25%. Takto je možné editovat rozsáhlé terény, které nebylo možné editovat s předchozími metodami.
@article{BUT76410,
author="Juraj {Vanek} and Bedřich {Beneš} and Adam {Herout} and Ondřej {Šťava}",
title="Large-Scale Physics-Based Terrain Editing Using Adaptive Tiles on the GPU",
journal="IEEE COMPUTER GRAPHICS AND APPLICATIONS",
year="2011",
volume="2011",
number="1",
pages="10",
issn="0272-1716"
}