Detail publikace
Modern Algorithms for Real-Time Terrain Visualization on Commodity Hardware
počítačová grafika, real-time vykreslování, úroveň detailů, externí uložiště dat, digitální model terénu, výšková mapa
Množství vstupních dat získaných z dálkového průzkumu Země prudce narůstá. Interaktivní zobrazování těchto dat je nutností pro jejich správnou interpretaci. Díky modernímu grafickému hardware, schopnému zobrazit stovky miliónů trojúhelníků za sekundu, je možné vykreslit obrovské terény při chybě zobrazení blízké jednomu pixelu i na obrazovkách s HD rozlišením s interaktivním počtem snímků za sekundu, pokud je použito dávkové vykreslování. Algoritmy schopné tohoto jsou oblastí intenzivního výzkumu a také i tématem tohoto článku. Článek nejprve vysvětluje základní teorii z oblasti zobrazování terénů, poté rozděluje algoritmy do několika kategorií podle určitých měřítek a podrobněji popisuje šest nejdůležitějších technik z této oblasti.
@inproceedings{BUT76380,
author="Radek {Bartoň}",
title="Modern Algorithms for Real-Time Terrain Visualization on Commodity Hardware",
booktitle="Geoinformatics FCE CTU",
year="2011",
journal="Proceedings of the Workshop Geoinformatics FCE CTU 2006",
volume="2010",
number="5",
pages="5--22",
publisher="Czech Technical University",
address="Prague",
issn="1802-2669"
}