Detail publikace
Mimicking POV-Ray Photorealistic Rendering with Accelerated OpenGL Pipeline
Zemčík Pavel, prof. Dr. Ing., dr. h. c. (UPGM)
Navrátil Jan, Ing., Ph.D.
photorealistic rendering, POV-Ray, OpenGL, raytracing, shaders
Tradiční metody sledování papersku často poskytují fotorealistickou kvalitu zobrazení virtuální scény, avšak za cen u vysokých výpočetních nároků. Časy výpočtů jednoho obrázku za několik minut nebo i dnů nejsou vyjímkou. Na druhé straně, hardwarově akcelerované zobrazení přes OpenGL umožňuje dosáhnout interakce se zobrazovanou scénou v realném čase s nepostřehnutelnou dobou výpočtu zobrazení scény. Tento článek se zabývá kombinací obou dvou směrů ve fotorealistické zobrazení virtuální scény v realném čase. Konkrétně se tento článek zabývá případovou studií napodobení fotorealistického zobrazovače POV-Ray akcelerovaným OpenGL. Studie ukazuje části fotorealistických algoritmů, které mohou být akcelerovány využitím algoritmů běžně používaných v realném čase. Na druhé straně studie identifikuje části fotorealistických algoritmů, které se ukazují jako těžko nahraditelné některým z algoritmů akcelerované grafiky. Konkrétně je ukázáno, jak urychlit primární a stínové paprsky a materiálový model v POV-Ray s využitím akcelerovaného OpenGL s využitím moderní technologie shaderů. Na druhé straně je diskutována otázka reflexe a refrakčních efektů, které není jednoduché akcelerovat.
@inproceedings{BUT76269,
author="Jan {Pečiva} and Pavel {Zemčík} and Jan {Navrátil}",
title="Mimicking POV-Ray Photorealistic Rendering with Accelerated OpenGL Pipeline",
booktitle="WSCG'2011 Communication Papers Proceedings",
year="2011",
series="19-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision",
pages="149--156",
publisher="University of West Bohemia in Pilsen",
address="Plzeň",
isbn="978-80-86943-82-4",
url="http://www.fit.vutbr.cz/~peciva/publications/wscg2011-peciva.pdf"
}