Detail publikace

Mimicking POV-Ray Photorealistic Rendering with Accelerated OpenGL Pipeline

PEČIVA, J.; ZEMČÍK, P.; NAVRÁTIL, J. Mimicking POV-Ray Photorealistic Rendering with Accelerated OpenGL Pipeline. In WSCG'2011 Communication Papers Proceedings. 19-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision. Plzeň: University of West Bohemia in Pilsen, 2011. p. 149-156. ISBN: 978-80-86943-82-4.
Název česky
Napodobení fotorealistické vizualizace v nástroji POV-Ray akcelerovaným OpenGL
Typ
článek ve sborníku konference
Jazyk
anglicky
Autoři
Pečiva Jan, Ing., Ph.D. (UPGM)
Zemčík Pavel, prof. Dr. Ing., dr. h. c. (UPGM)
Navrátil Jan, Ing., Ph.D.
URL
Klíčová slova

photorealistic rendering, POV-Ray, OpenGL, raytracing, shaders

Abstrakt

Tradiční metody sledování papersku často poskytují fotorealistickou kvalitu zobrazení virtuální scény, avšak za cen u vysokých výpočetních nároků. Časy výpočtů jednoho obrázku za několik minut nebo i dnů nejsou vyjímkou. Na druhé straně, hardwarově akcelerované zobrazení přes OpenGL umožňuje dosáhnout interakce se zobrazovanou scénou v realném čase s nepostřehnutelnou dobou výpočtu zobrazení scény. Tento článek se zabývá kombinací obou dvou směrů ve fotorealistické zobrazení virtuální scény v realném čase. Konkrétně se tento článek zabývá případovou studií napodobení fotorealistického zobrazovače POV-Ray akcelerovaným OpenGL. Studie ukazuje části fotorealistických algoritmů, které mohou být akcelerovány využitím algoritmů běžně používaných v realném čase. Na druhé straně studie identifikuje části fotorealistických algoritmů, které se ukazují jako těžko nahraditelné některým z algoritmů akcelerované grafiky. Konkrétně je ukázáno, jak urychlit primární a stínové paprsky a materiálový model v POV-Ray s využitím akcelerovaného OpenGL s využitím moderní technologie shaderů. Na druhé straně je diskutována otázka reflexe a refrakčních efektů, které není jednoduché akcelerovat.

Rok
2011
Strany
149–156
Sborník
WSCG'2011 Communication Papers Proceedings
Řada
19-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision
ISBN
978-80-86943-82-4
Vydavatel
University of West Bohemia in Pilsen
Místo
Plzeň
UT WoS
000309144300020
BibTeX
@inproceedings{BUT76269,
  author="Jan {Pečiva} and Pavel {Zemčík} and Jan {Navrátil}",
  title="Mimicking POV-Ray Photorealistic Rendering with Accelerated OpenGL Pipeline",
  booktitle="WSCG'2011 Communication Papers Proceedings",
  year="2011",
  series="19-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision",
  pages="149--156",
  publisher="University of West Bohemia in Pilsen",
  address="Plzeň",
  isbn="978-80-86943-82-4",
  url="http://www.fit.vutbr.cz/~peciva/publications/wscg2011-peciva.pdf"
}
Nahoru