Detail publikace
Spatial Interface Design
Chudý Robert, MgA.
virtuální uživatelské uživatelská rozhraní místnost místnosti dům relita 3D
Současná virtuální uživatelská rozhraní jsou úzce spjata s konceptem vykreslování reálných objektů známých z reálného světa. Hlavním úkolem takovýchto rozhraní je zpravidla vytvoření jednoduše ovládaného a dobře známého prostředí.
Tento dokument popisuje dva rozličné přístupy (umělecký a technologický) vedoucí k vytvoření virtuálního rozhraní. Naznačuje běžné problémy, související se zobrazováním hierarchických struktur v rádoby-reálném prostředí. Hierarchické struktury jsou zpravidla příliš velké, aby je bylo možné zobrazit současně nebo i po částech. Typickým příkladem nechť je souborový systém s tisíci soubory a složkami.
Dokument dále nastiňuje otázky vyvstávající z vytváření 3D uživatelských rozhraní. Ukazuje argumenty, potřebné k pochodpení výhod a nevýhod takovýchto rozhraní.
@article{BUT45724,
author="Jaroslav {Kadlec} and Robert {Chudý}",
title="Spatial Interface Design",
journal="ElectronicsLetters.com - http://www.electronicsletters.com",
year="2004",
volume="2004",
number="1",
pages="1--13",
issn="1213-161X"
}