Detail publikace

Functional Programming of Geometry Shaders

HAVEL, J. Functional Programming of Geometry Shaders. WSCG 2010 Communication Papers Proceedings. Plzeň: University of West Bohemia in Pilsen, 2010. p. 9-13. ISBN: 978-80-86943-87-9.
Název česky
Funkcionální programování geometry shaderů
Typ
článek ve sborníku konference
Jazyk
anglicky
Autoři
Klíčová slova

Rendering, Shaders, Functional Programming

Abstrakt

Tento článek se zaměřuje na programování grafických shaderů, které je nezbytné pro zobrazování v reálném čase. Na rozdíl od klasických nízkoúrovňových strukturovaných jazyků se v této práci využívá funkcionální přístup a existující práce jsou rozšířeny aby pokryly programování geometry shaderů. Překladač je schopen transformovat program způsobem, kterého je těžké dosáhnout s klasickými jazyky. Program je napsán pro všechny stupně pipeline zároveň a překladač jej dělí. To dovoluje programátorovi více se soustředit na sémantiku programu a méně na implementační detaily. Nejprve tento článek popíše stupně pipeline matematickým způsobem. Je popsán proces dělení a transformace programu na některý z klasických jazyků. Několik příkladů ukazuje rozdíly mezi funkcionálním přístupem a ekvivalentním strukturovaným kódem.

Rok
2010
Strany
9–13
Sborník
WSCG 2010 Communication Papers Proceedings
ISBN
978-80-86943-87-9
Vydavatel
University of West Bohemia in Pilsen
Místo
Plzeň
BibTeX
@inproceedings{BUT35521,
  author="Jiří {Havel}",
  title="Functional Programming of Geometry Shaders",
  booktitle="WSCG 2010 Communication Papers Proceedings",
  year="2010",
  pages="9--13",
  publisher="University of West Bohemia in Pilsen",
  address="Plzeň",
  isbn="978-80-86943-87-9"
}
Nahoru