Detail publikace
Multi-resolution Next Location Prediction for Distributed Virtual Environments
Zemčík Pavel, prof. Dr. Ing., dr. h. c. (UPGM)
distributed virtual environment; chain code; k-state predictor; Markov chain; next location prediction;scheduling; streaming;
Schopnosti dnešního grafického hw rychle rostou stejně jako roste i množství renderovnaých dat. Moderní grafické enginy umožňují používání neomezeného množství textur s libovolným rozlišením. Na druhou stranu, síťové 3D aplikace nemůžou využít tyto schopnosti enginů kvůli limitované rychlosti připojení. Toto je nejvíce viditelné při používání textur s vysokých rozlišením. K eliminování tohoto problému je vhodné navrhnout efektivní prediktivní schéma pro stahování dat. Namísto slepého a neefektivního plánování jsme navrhli schéma využívající historii pohybu uživatelů k realizaci dopředného schématu umožnující stahování renderovaných dat s předstihem. Takové prediktivní schéma je realizováno pomocí Markovových řetězců díky jejich schopnosti k rychlému učení z nových dat ve spojení s dvoustavovým prediktorem, který umožňuje rychlé učení na změny chování jednotlivých uživatelů.
@inproceedings{BUT35112,
author="Jaroslav {Přibyl} and Pavel {Zemčík}",
title="Multi-resolution Next Location Prediction for Distributed Virtual Environments",
booktitle="Proceedings IEEE/IFIP International Conference on Embedded and Ubiquitous Computing",
year="2010",
pages="247--254",
publisher="IEEE Computer Society",
address="Hong Kong",
isbn="978-0-7695-4322-2"
}