Detail publikace
Front-to-Back Blending with Early Fragment Discarding
blending, OpenGL, real-time, transparency
Míchání barev pomocí kanálu alfa je často používanou technikou, která má svoji implementaci v grafickém hardwaru pro dosažení efektů jako průhlednost, zobrazování objemových dat, zobrazování částicových systémů a dalších. Obvyklý přístup při použití alfa-míchání je seřadit objekty od nejvzdálenějšího k nejbližšímu a zobrazit je v tomto pořadí. Nicméně, inverzní pořadí může být použito také s malými změnami v nastavení výpočtu míchání. Tento článek představuje přístup využívající míchání v pořadí od nejbližších k nejvzdálenějším objektům k vyřazení obrazových fragmentů zobrazovaných primitiv, které by neovlivnily obrazový výstup, čímž dojde k urychlení zobrazení. Získané zrychlení a chyby zobrazení jsou měřeny v různých scénářích využití, které simulují praktické situace, a článek diskutuje naměřené výsledky a činí závěry pro praktické použití uvedené techniky zobrazování.
@inproceedings{BUT34821,
author="Adam {Vlček} and Jiří {Havel} and Adam {Herout}",
title="Front-to-Back Blending with Early Fragment Discarding",
booktitle="Proceedings of Spring Conference on Computer Graphics",
year="2010",
pages="91--97",
publisher="Comenius University in Bratislava",
address="Bratislava",
isbn="978-80-223-2843-2"
}