Detail publikace
Real-Time Terrain Deformations
Drahanský Martin, prof. Ing., Ph.D.
deformace terénu, OpenSceneGraph, model mass-spring, Lennard-Jonesův potenciál
Článek prezentuje metodu pro fyzickou deformaci terénu v reálném čase. Motivace pochází z faktu, že existuje mnoho deformovatelných objektů, ale deformace terénu je zvláštním problémem počítačové grafiky. OpenScene Graph toolkit poskytuje výborné prostředí pro vizualizaci rozsáhlých terénů a byl akceptován jako standard mnohými grafiky-specialisty. Tudíž cílem této metody je umožnění lokálních deformací rozsáhlých terénů, které jsou reprezentovány podgrafy scény OpenSceneGraph. Nicméně technologie by měla být lehce adaptovatelná na jakoukoliv reprezentaci terénu. Výsledek ukazuje velký potenciál použité metody a na závěr je tudíž uvedena možná budoucí práce na vylepšení atp.
@inproceedings{BUT28812,
author="Radim {Dvořák} and Martin {Drahanský}",
title="Real-Time Terrain Deformations",
booktitle="Proceedings of the Fourth International Conference on Image and Graphics",
year="2007",
pages="1020--1025",
publisher="IEEE Computer Society",
address="Los Alamitos",
isbn="0-7695-2929-1"
}