Detail publikace
Light Field Video Streaming on GPU
Milet Tomáš, Ing., Ph.D. (UPGM)
Zemčík Pavel, prof. Dr. Ing., dr. h. c. (UPGM)
light field, komprese, video, GPU, streaming
Tento článek navrhuje efektivní metodu kódování pro renderování light field videa
v reálném čase. Každý snímek light fieldu se skládá z mřížky obrazů, které
zachycují scénu z různých pozic kamery. Tyto obrazy jsou kódovány pomocí
algoritmu pro kompresi videa. Pozice klíčových snímků na mřížce jsou určeny
automaticky. Navržená komprese využívá hardwarové dekodéry videa akcelerované
pomocí GPU. Přenos dat mezi hlavním procesorem a pamětí GPU je minimální.
Přenášeny jsou pouze ty datové pakety, které jsou nezbytné pro syntézu nového
pohledu. Standardní metody komprese videa musí dekódovat všechny pakety mezi
klíčovými snímky, a jiné existující metody komprese light fieldu se zaměřují
pouze na dosažení nejlepší kompresní míry. Navržená metoda je překonává v poměru
kvalita/čas dekódování, což je nejdůležitější metrika pro renderování v reálném
čase. Prezentované výsledky ukazují, že současné alternativy nelze efektivně
použít pro streamování light fieldu ve 4K rozlišení. Byl implementován
demonstrační přehrávač light fieldu, který je k dispozici k použití. Návrh řeší
požadavky na paměť a streamování, které představují nejzásadnější problémy při
renderování light fieldu. Článek navíc popisuje vylepšení současné techniky
renderování light fieldu, která byla upravena tak, aby účinně spolupracovala
s nově navrženou metodou kódování.
@article{BUT198106,
author="Tomáš {Chlubna} and Tomáš {Milet} and Pavel {Zemčík}",
title="Light Field Video Streaming on GPU",
journal="SIGNAL PROCESSING-IMAGE COMMUNICATION",
year="2025",
volume="2025",
number="138",
pages="12",
doi="10.1016/j.image.2025.117377",
issn="0923-5965",
url="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0923596525001237"
}