Detail publikace
Efficient Random-Access GPU Video Decoding for Light-Field Rendering
Zemčík Pavel, prof. Dr. Ing., dr. h. c. (UPGM)
Milet Tomáš, Ing., Ph.D. (UPGM)
light field, dekódování videa, akcelerace na GPU, image-based rendering
V tomto článku je navržena metoda komprese pro streamování diskrétních light fieldů na GPU. Pohledy na scénu jsou kódovány pomocí video kodeků, které umožňují streamování v reálném čase. Místo použití klasického schématu jsou všechny snímky kódovány podle jednoho referenčního snímku. Jakýkoli snímek je dekódován přímo, s náhodným přístupem, který je vhodný pro metody vykreslování light fieldu, kde je na GPU potřeba pouze několik snímků. Navrhované schéma dosahuje nejlepšího poměru kvality/času dekódování ve srovnání s jinými schématy, kde je třeba dekomprimovat všechny předchozí snímky, a ve srovnání s videem složeným pouze z klíčových snímků, které podporuje náhodný přístup, ale je extrémně velké. Navrhovaná metoda řeší problémy s prostorem a problémy s propustností při streamingu pomocí dekódování GPU a umožňuje začlenění light fieldů do 3D simulací v reálném čase. Ve srovnání s existujícími metodami je návrh snadno implementovatelný, nezávisí na konkrétním formátu videa nebo na jeho rozšíření a je efektivní na spotřebitelském GPU.
@article{BUT189074,
author="Tomáš {Chlubna} and Pavel {Zemčík} and Tomáš {Milet}",
title="Efficient Random-Access GPU Video Decoding for Light-Field Rendering",
journal="JOURNAL OF VISUAL COMMUNICATION AND IMAGE REPRESENTATION",
year="2024",
volume="2024",
number="102",
pages="1--14",
doi="10.1016/j.jvcir.2024.104201",
issn="1047-3203",
url="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1047320324001561"
}