Detail publikace
A Unified Approach to Real-Time Public Transport Data Processing
Veřejná doprava, zpracování velkých dat, vizualizace velkých dat, GTFS
Využívání reálných provozních dat je pro plánování a řízení moderních systémů veřejné dopravy nezbytné. S rozšířením univerzálních formátů pro popis struktury systémů veřejné dopravy, jako jsou GTFS nebo Transmodel, se využití těchto dat rozšířilo daleko za hranice veřejné dopravy. Na druhou stranu snaha o využití těchto dat naráží na problém jejich zpracování, ukládání a integrace se strukturou dopravního systému vzhledem k objemu a rychlosti generování dat z reálného provozu. Tyto problémy se ještě více projevují v případě dalšího využití těchto dat jako vstupů pro strojové učení, resp. dolování dat, kdy je nutná integrace dat z různých systémů do jednoho modelu. Cílem tohoto článku bylo navrhnout metodu, pomocí které by bylo možné integrovat velká data z reálného provozu s měnící se strukturou dopravního systému tak, aby tato data mohla být dlouhodobě uchovávána bez ztráty granularity, resp. hodnoty entropie. Výsledkem byl návrh datového modelu s algoritmem transformace velkých dat, jehož funkčnost byla ověřena testováním nad systémem veřejné dopravy druhého největšího města v České republice.
@inproceedings{BUT188364,
author="Juraj {Lazúr} and Jiří {Hynek} and Tomáš {Hruška}",
title="A Unified Approach to Real-Time Public Transport Data Processing",
booktitle="Lecture Notes in Networks and Systems",
year="2024",
series="Lecture Notes in Networks and Systems",
journal="Lecture Notes in Networks and Systems",
volume="2024",
number="989",
pages="86--95",
publisher="Springer Nature Switzerland AG",
address="Cham",
doi="10.1007/978-3-031-60227-6\{_}8",
isbn="978-3-031-60226-9",
issn="2367-3370",
url="https://www.fit.vut.cz/research/publication/13127/"
}