Detail publikace

How Capturing Camera Trajectory Distortion Affects User Experience on Looking Glass 3D Display

CHLUBNA, T.; MILET, T.; ZEMČÍK, P. How Capturing Camera Trajectory Distortion Affects User Experience on Looking Glass 3D Display. MULTIMEDIA TOOLS AND APPLICATIONS, 2024, vol. 2024, no. 83, p. 20265-20287. ISSN: 1573-7721.
Název česky
Jak pokřivení trajektorie snímacích kamer ovlivňuje uživatelský dojem na 3D displeji Looking Glass
Typ
článek v časopise
Jazyk
anglicky
Autoři
URL
Klíčová slova

Looking Glass, 3D displej, holografie, stereoskopický displej

Abstrakt

Tento článek navrhuje hodnotící metodu pro optimální zachycení scény pro 3D displej. Metoda analyzuje data z více pohledů, aby určila pravidla pro zachycení. Byla provedena uživatelská studie, která ověřila navrhovanou metodu a zjistila limity pokřivení optimálních pozic kamery pro zachycení. Zjištěné limity jsou 0,3° při rotacích a 4px při posunu zájmové oblasti. Byly porovnány různé varianty pokřivení a jejich význam ve vizuálním zhoršení výsledku byl vyhodnocen. Uživatelé nejvíce tolerovali rotační pokřivení, následované translací a kombinovaným pokřivením. Jednobarevné pozadí a omezené pohyby hlavy zvyšují toleranci uživatele vůči artefaktům. Článek také navrhuje metodu korekce zaznamenaných scén založenou na 2D reprojekci. V některých případech tato reprojekce zvýšila naměřené limity až 60× ve srovnání s nekorigovanými pokřiveními a prokázala svou účinnost. Tato studie doplňuje existující studie velkým souborem dosud neprozkoumaných měření a poskytuje výsledky relevantní pro současné 3D displeje nejnovější generace. Odhaluje důležité informace pro možné budoucí metody vykreslování nebo zachycování scén pro 3D displeje. Snímky zachycené a upravené podle navržené metody lze přímo zobrazovat na 3D displeji od Looking Glass Factory. Výsledek vytváří 3D efekt bez dalších VR nebo AR zařízení.

Rok
2024
Strany
20265–20287
Časopis
MULTIMEDIA TOOLS AND APPLICATIONS, roč. 2024, č. 83, ISSN 1573-7721
DOI
UT WoS
001040925900007
EID Scopus
BibTeX
@article{BUT185189,
  author="Tomáš {Chlubna} and Tomáš {Milet} and Pavel {Zemčík}",
  title="How Capturing Camera Trajectory Distortion Affects User Experience on Looking Glass 3D Display",
  journal="MULTIMEDIA TOOLS AND APPLICATIONS",
  year="2024",
  volume="2024",
  number="83",
  pages="20265--20287",
  doi="10.1007/s11042-023-16350-5",
  issn="1573-7721",
  url="https://link.springer.com/article/10.1007/s11042-023-16350-5"
}
Nahoru