Detail publikace
Surrogate Modeling of Optimal Control Based Collision Avoidance System for Multirotor Unmanned Aerial Vehicles
systém vyhnutí se kolizi, metoda polynomiálního chaosu, vícerotorové platformy, postupná konvexifikace
Dynamicky se měnící podmínky a omezení daná bezpečností provozu vytváří náročné podmínky pro autonomní vícerotorové bezpilotní systémy operující v městských oblastech. Systémy kritické pro bezpečný provoz, mezi které patří systém pro vyhnutí se kolizím, vyžadují rychlý rozhodovací proces, který zahrnuje nejistoty dané komplexním prostředím. Metoda postupné konvexifikace byla aplikována na problém vyhnutí se kolizi s předpokladem statických i dynamických překážek. Nejistoty v odhadovaném stavu dznamicých překážek jsou zahrnuty do návrhu trajektorie konstrukcí náhradního modelu založeném na metodě Polynomiálního chaosu. Obdržený náhradní model lze vypočíst v reálném čase při úpravě odhadu stavu dynamické překážky. Vypočítaná trajektorie je dále sledována pomocí zpětnovazebního prediktivního řízení simulovaným modelem konfigurace kvadrokoptéry.
@inproceedings{BUT185182,
author="Jiří {Novák} and Peter {Chudý}",
title="Surrogate Modeling of Optimal Control Based Collision Avoidance System for Multirotor Unmanned Aerial Vehicles",
booktitle="AIAA/IEEE Digital Avionics Systems Conference - Proceedings",
year="2023",
number="10",
pages="1--7",
publisher="Institute of Electrical and Electronics Engineers",
address="Barcelona",
doi="10.1109/DASC58513.2023.10311265",
isbn="979-8-3503-3357-2",
issn="2155-7195",
url="https://ieeexplore.ieee.org/document/10311265"
}