Detail publikace
How to shoot yourself right with a smartphone?
Herout Adam, prof. Ing., Ph.D. (UPGM)
Bambušek Daniel, Ing. (UPGM)
JUŘÍK, V.
Augmented reality, Self-capture, Sports training app, Virtual avatar, Visual aid
Tento článek představuje nový případ užití rozšířené reality pro nastavení fotoaparátu chytrého telefonu k pořízení vlastní fotografie potřebné pro vyhodnocení sportovního tréninku uživatele. Řešený problém se zabývá nastavením zadní kamery chytrého telefonu tak, aby uživatelé mohli pořizovat fotografie sebe sama při provádění sportovních póz bez nutnosti asistence další osoby. Navrhované řešení využívá avatara rozšířené reality se stejnými fyzickými vlastnostmi jako uživatel, který je umístěn do scény a uživatel tak může nastavit fotoaparát pro co nejlepší zachycení avatara. Navrhujeme také jednoduchý způsob interakce při umisťování avatara do scény a nastavování kamery pro daný účel. Provedli jsme uživatelskou studii, abychom prozkoumali použitelnost a uživatelskou zkušenost navrhovaného řešení. Výsledky ukázaly, že vizuální pomůcky rozšířené reality, zejména avatar, zvyšují efektivitu pořizování autoportrétu a že uživatelé vnímají prvky rozšířené reality velmi příznivě.
@article{BUT185180,
author="OMACHTOVÁ, A. and HEROUT, A. and BAMBUŠEK, D. and JUŘÍK, V.",
title="How to shoot yourself right with a smartphone?",
journal="VIRTUAL REALITY",
year="2023",
volume="2023",
number="1",
pages="1--13",
doi="10.1007/s10055-023-00812-0",
issn="1434-9957",
url="https://link.springer.com/article/10.1007/s10055-023-00812-0"
}