Detail publikace
On the educational impact of ChatGPT: Is Artificial Intelligence ready to obtain a University degree?
Firc Anton, Ing. (UITS)
Perešíni Martin, Ing. (UITS)
Januš Filip, Ing.
Hujňák Ondřej, Ing. (UITS)
Akademické vzdělávání, ChatGPT, umělá inteligence, virtuální asistent, počítačová bezpečnost
Koncem roku 2022 vydala společnost OpenAI novou verzi ChatGPT, sofistikovaného systému zpracování přirozeného jazyka, který dokáže vést přirozené konverzace a zároveň zachovávat a reagovat na kontext diskuse. ChatGPT svými schopnostmi předčil očekávání, což vedlo k rozsáhlým úvahám o jeho možném využití a zneužití. V této práci hodnotíme vliv ChatGPT na vysokoškolské vzdělávání, přičemž se zaměřujeme především na obor zaměřený na počítačovou bezpečnost. Shromažďujeme údaje týkající se efektivity a použitelnosti tohoto nástroje při vyplňování zkoušek, programátorských úkolů a semestrálních prací. Vyhodnocujeme několik úrovní zneužití nástroje, od jeho využití jako konzultanta až po prosté kopírování jeho výstupů. Ukazujeme, jak snadno lze ChatGPT využít k podvádění, ale zároveň diskutujeme o potenciálně významných přínosech pro vzdělávací systém. Může být například využit jako pomůcka (asistent) k diskusi o problémech, na které narazíte při řešení úkolu, nebo k urychlení procesu učení. Nakonec diskutujeme o tom, jak by se mělo vysokoškolské vzdělávání v oblasti informatiky přizpůsobit nástrojům, jako je ChatGPT.
@inproceedings{BUT185140,
author="Kamil {Malinka} and Anton {Firc} and Martin {Perešíni} and Filip {Januš} and Ondřej {Hujňák}",
title="On the educational impact of ChatGPT: Is Artificial Intelligence ready to obtain a University degree?",
booktitle="Proceedings of the 2023 Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education",
year="2023",
pages="47--53",
publisher="Association for Computing Machinery",
address="Turku",
doi="10.1145/3587102.3588827",
isbn="979-8-4007-0138-2",
url="https://dl.acm.org/doi/pdf/10.1145/3587102.3588827"
}