Detail publikace

Comparison of Modern Omnidirectional Precise Shadowing Techniques Versus Ray Tracing

KOBRTEK, J.; MILET, T.; TÓTH, M.; HEROUT, A. Comparison of Modern Omnidirectional Precise Shadowing Techniques Versus Ray Tracing. COMPUTER GRAPHICS FORUM, 2022, vol. 41, no. 1, p. 106-121. ISSN: 0167-7055.
Název česky
Porovnání moderních metod vykreslujících stíny ze všesměrových bodových světel oproti technologii ray tracing
Typ
článek v časopise
Jazyk
anglicky
Autoři
Kobrtek Jozef, Ing., Ph.D.
Milet Tomáš, Ing., Ph.D. (UPGM)
Tóth Michal, Ing.
Herout Adam, prof. Ing., Ph.D. (UPGM)
URL
Klíčová slova

stínové algoritmy vykreslování vykreslovací systémy sledování paprsku

Abstrakt

Tento článek prezentuje podrobné porovnání nejmodernějšíchalgoritmů pro vykreslování přesných stínů ze všesměrovýchbodových světelných zdrojů. Zvolili jsme několik typůalgoritmů, začínající metodou využívající stencil buffer,algoritmy využívající různé akcelerační struktury až pohardwarově akcelerovaný ray-tracing. Některé metody se námpodařilo vylepšit - lepší robustnost, vyšší výkon; přinášímetaktéž první multiplatformní implementaci některých algoritmů.Všechny metody byly testované na několika známých scénách vrůzných rozlišeních a na dvou různých platformách - s a bezjednotek pro podporu ray-tracingu. Měření byly vyhodnoceny nazákladě výkonu a spotřeby paměti. Akcelerovaný ray-tracing jenejrychlejší metodou mezi testovanými algoritmy, je také poměrnějednoduchý na implementaci a má nízkou spotřebu paměti. MetodaOmnidirectional Frustum-Traced Shadows má predikovatelnou spotřebupaměti a je druhou nejrychlejší metodou z testovaných metod. Našeimplementace stencilových stínů překvapila tím, že bylarychlejší než jiné modernější algoritmy. Per-Triangle ShadowVolumes a Clustered Per-Triangle Shadow Volumes jsou metody náročnéna implementaci a mají vysokou spotřebu paměti; druhá z nich všakdobře škáluje s rostoucí složitostí scény a rozlišením.Metoda Deep Partitioned Shadow Volumes neexcelovala v žádném zesledovaných parametrů, je vhodná spíše pro menší scény.Zdrojové kódy k testovacímu programu jsou veřejně dostupné.

Rok
2022
Strany
106–121
Časopis
COMPUTER GRAPHICS FORUM, roč. 41, č. 1, ISSN 0167-7055
DOI
UT WoS
000725980900001
EID Scopus
BibTeX
@article{BUT182324,
  author="Jozef {Kobrtek} and Tomáš {Milet} and Michal {Tóth} and Adam {Herout}",
  title="Comparison of Modern Omnidirectional Precise Shadowing Techniques Versus Ray Tracing",
  journal="COMPUTER GRAPHICS FORUM",
  year="2022",
  volume="41",
  number="1",
  pages="106--121",
  doi="10.1111/cgf.14425",
  issn="0167-7055",
  url="https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/cgf.14425"
}
Soubory
Nahoru