Detail publikace

Effective Teaching through Multidisciplinary Lessons Adopting 3D Print - Preliminary Study

MALINKA, K.; VODOVÁ, L.; JANČOVÁ, M.; SOBKOVÁ, L.; SCHINDLER, V. Effective Teaching through Multidisciplinary Lessons Adopting 3D Print - Preliminary Study. Proceedings of EdMedia + Innovate Learning. Waynesville, NC: 2022. p. 286-291.
Název česky
Efektivní výuka prostřednictvím multidisciplinárních lekcí s využitím 3D tisku - předběžná studie
Typ
článek ve sborníku konference
Jazyk
anglicky
Autoři
Malinka Kamil, Mgr., Ph.D. (UITS)
Vodová Libuše, Mgr., Ph.D.
Jančová Martina, Mgr., Ph.D.
Sobková Lenka, Bc.
Schindler Vladimír, Ing., Ph.D.
URL
Klíčová slova

3D print; vzdělávání

Abstrakt

V článku prezentujeme výsledky získané v rámci projektu, který se věnuje uplatnění 3D tisku na základních a středních školách. Naším primárním cílem je ohodnotit pedagogický dopad lekcí využívajících 3D tisk. Prezentujeme čtyři zveřejněné lekce, které jsme navrhli podle našeho konceptu vytváření multioborových pomůcek, které technickou část propojují s dalšími vzdělávacími oblastmi. Dále jsme za účelem vyhodnocení jejich dopadu provedli dotazníkové šetření na 4 referenčních školách. 190 studentů jsme se ptali na přijatelnost existujících 3D materiálů pro výuku a našich nových lekcí. Výsledky ukazují mimo jiné vysokou atraktivitu pro cílovou skupinu. Součástí výzkumu bylo i experimentální ověření pedagogického dopadu použití 3D modelů ve výuce. 3D pomůcky přinesly především signifikantně zlepšené vizuálně prostorové vnímání objektů.

Rok
2022
Strany
286–291
Sborník
Proceedings of EdMedia + Innovate Learning
Místo
Waynesville, NC
BibTeX
@inproceedings{BUT180166,
  author="Kamil {Malinka} and Libuše {Vodová} and Martina {Jančová} and Lenka {Sobková} and Vladimír {Schindler}",
  title="Effective Teaching through Multidisciplinary Lessons Adopting 3D Print - Preliminary Study",
  booktitle="Proceedings of EdMedia + Innovate Learning",
  year="2022",
  pages="286--291",
  address="Waynesville, NC",
  url="https://www.learntechlib.org/primary/p/221301"
}
Nahoru