Detail publikace
Effective Teaching through Multidisciplinary Lessons Adopting 3D Print - Preliminary Study
Vodová Libuše, Mgr., Ph.D.
Jančová Martina, Mgr., Ph.D.
Sobková Lenka, Bc.
Schindler Vladimír, Ing., Ph.D.
3D print; vzdělávání
V článku prezentujeme výsledky získané v rámci projektu, který se věnuje uplatnění 3D tisku na základních a středních školách. Naším primárním cílem je ohodnotit pedagogický dopad lekcí využívajících 3D tisk. Prezentujeme čtyři zveřejněné lekce, které jsme navrhli podle našeho konceptu vytváření multioborových pomůcek, které technickou část propojují s dalšími vzdělávacími oblastmi. Dále jsme za účelem vyhodnocení jejich dopadu provedli dotazníkové šetření na 4 referenčních školách. 190 studentů jsme se ptali na přijatelnost existujících 3D materiálů pro výuku a našich nových lekcí. Výsledky ukazují mimo jiné vysokou atraktivitu pro cílovou skupinu. Součástí výzkumu bylo i experimentální ověření pedagogického dopadu použití 3D modelů ve výuce. 3D pomůcky přinesly především signifikantně zlepšené vizuálně prostorové vnímání objektů.
@inproceedings{BUT180166,
author="Kamil {Malinka} and Libuše {Vodová} and Martina {Jančová} and Lenka {Sobková} and Vladimír {Schindler}",
title="Effective Teaching through Multidisciplinary Lessons Adopting 3D Print - Preliminary Study",
booktitle="Proceedings of EdMedia + Innovate Learning",
year="2022",
pages="286--291",
address="Waynesville, NC",
url="https://www.learntechlib.org/primary/p/221301"
}