Detail publikace

Predicting students' flow experience through behavior data in gamified educational systems

OLIVEIRA, W.; TENORIO, K.; HAMARI, J.; PASTUSHENKO, O.; ISOTANI, S. Predicting students' flow experience through behavior data in gamified educational systems. Smart Learning Environments, 2021, vol. 8, no. 1, p. 1-18. ISSN: 2196-7091.
Název česky
Předpovídání Flow state studentů prostřednictvím údajů o chování v gamifikovaných vzdělávacích systémech
Typ
článek v časopise
Jazyk
anglicky
Autoři
OLIVEIRA, W.
TENORIO, K.
Hamari Juho
Pastushenko Olena, Ing. (UIFS)
Isotani Seiji
Klíčová slova

Flow state studentu, Vzdělávací systémy, Gamified vzdělávání, Údaje o chování, Studie řízená daty

Abstrakt

Flow experience (tj. rovnováha mezi výzvami a dovednostmi, sloučení akce-uvědomění, jasné cíle, jednoznačná zpětná vazba, koncentrace, smysl pro kontrolu, ztráta sebevědomí, transformace času a autotelická zkušenost) je zkušenost, která velmi souvisí s učením. Jedním ze současných problémů je zjistit, zda se studentům daří dosáhnout této zkušenosti ve vzdělávacích systémech. Metody, které se v současnosti používají k identifikaci zkušeností studentů s Flow state, jsou založeny na self-reports nebo zařízení (např. eye trackery nebo elektroencefalogramy). Hlavním problémem těchto metod je vysoká cena zařízení a nemožnost je masivně aplikovat. Abychom tento problém vyřešili, použili jsme protokoly údajů o chování vytvořené studenty během používání gamifikovaných vzdělávacích systémů k předpovídání zkušeností studentů s Flow state. Prostřednictvím studie založené na datech (N = 23) využívající modelování strukturních rovnic jsme identifikovali možnosti, jak předpovídat zkušenosti studentů s Flow state prostřednictvím rychlosti studentských akcí. Touto úvodní studií přispíváme k oblasti analýzy studentských zkušeností, tím, že přinášíme poznatky ukazující, jak vykročit k automatické identifikaci Flow state studentů v gamifikovaných vzdělávacích systémech.

Rok
2021
Strany
1–18
Časopis
Smart Learning Environments, roč. 8, č. 1, ISSN 2196-7091
Kniha
Smart Learning Environments
DOI
UT WoS
000717490300001
EID Scopus
BibTeX
@article{BUT178152,
  author="OLIVEIRA, W. and TENORIO, K. and HAMARI, J. and PASTUSHENKO, O. and ISOTANI, S.",
  title="Predicting students' flow experience through behavior data in gamified educational systems",
  journal="Smart Learning Environments",
  year="2021",
  volume="8",
  number="1",
  pages="1--18",
  doi="10.1186/s40561-021-00175-6",
  issn="2196-7091",
  url="https://www.fit.vut.cz/research/publication/12735/"
}
Nahoru