Detail publikace
Predicting students' flow experience through behavior data in gamified educational systems
Flow state studentu, Vzdělávací systémy, Gamified vzdělávání, Údaje o chování, Studie řízená daty
Flow experience (tj. rovnováha mezi výzvami a dovednostmi, sloučení akce-uvědomění, jasné cíle, jednoznačná zpětná vazba, koncentrace, smysl pro kontrolu, ztráta sebevědomí, transformace času a autotelická zkušenost) je zkušenost, která velmi souvisí s učením. Jedním ze současných problémů je zjistit, zda se studentům daří dosáhnout této zkušenosti ve vzdělávacích systémech. Metody, které se v současnosti používají k identifikaci zkušeností studentů s Flow state, jsou založeny na self-reports nebo zařízení (např. eye trackery nebo elektroencefalogramy). Hlavním problémem těchto metod je vysoká cena zařízení a nemožnost je masivně aplikovat. Abychom tento problém vyřešili, použili jsme protokoly údajů o chování vytvořené studenty během používání gamifikovaných vzdělávacích systémů k předpovídání zkušeností studentů s Flow state. Prostřednictvím studie založené na datech (N = 23) využívající modelování strukturních rovnic jsme identifikovali možnosti, jak předpovídat zkušenosti studentů s Flow state prostřednictvím rychlosti studentských akcí. Touto úvodní studií přispíváme k oblasti analýzy studentských zkušeností, tím, že přinášíme poznatky ukazující, jak vykročit k automatické identifikaci Flow state studentů v gamifikovaných vzdělávacích systémech.
@article{BUT178152,
author="OLIVEIRA, W. and TENORIO, K. and HAMARI, J. and PASTUSHENKO, O. and ISOTANI, S.",
title="Predicting students' flow experience through behavior data in gamified educational systems",
journal="Smart Learning Environments",
year="2021",
volume="8",
number="1",
pages="1--18",
doi="10.1186/s40561-021-00175-6",
issn="2196-7091",
url="https://www.fit.vut.cz/research/publication/12735/"
}