Detail publikace

Modeling students' flow experience through data logs in gamified educational systems

OLIVEIRA, W.; ISOTANI, S.; PASTUSHENKO, O.; HAMARI, J.; HRUŠKA, T. Modeling students' flow experience through data logs in gamified educational systems. In Proceedings - IEEE 21st International Conference on Advanced Learning Technologies, ICALT 2021. online: IEEE Communications Society, 2021. p. 97-101. ISBN: 978-1-6654-4106-3.
Název česky
Modelování zkušeností studentů s tokem prostřednictvím datových protokolů v gamifikovaných vzdělávacích systémech
Typ
článek ve sborníku konference
Jazyk
anglicky
Autoři
OLIVEIRA, W.
Isotani Seiji
Pastushenko Olena, Ing. (UIFS)
Hamari Juho
Hruška Tomáš, prof. Ing., CSc. (UIFS)
Klíčová slova

zkušenosti s tokem; teorie proudění; Gamifikovaný vzdělávací systém; zkušenosti studentů; uživatelské modelování

Abstrakt

Uživatelské modelování v gamifikovaných vzdělávacích systémech je současná výzva. Zejména modelování zkušeností studentů s tokem (tj. Rovnováha mezi výzvou a dovednostmi, sloučení akce a povědomí, jasné cíle, jednoznačná zpětná vazba, celková koncentrace na daný úkol, pocit kontroly, ztráta sebeuvědomění, transformace času a autotelická zkušenost) během používání gamifikovaného systému je velmi náročné. Je to proto, že měřicí přístroje jsou obvykle invazivní, odvádějí uživatele od zkušenosti s tokem a / nebo nemohou být masivně aplikovány (např. Pozorování účastníků, dotazníky nebo elektroencefalogram). Této výzvě jsme čelili provedením studie založené na datech (N = 23), kde jsme použili robustní statistickou metodu (tj. Modelování cest s částečnými nejmenšími čtverci) k modelování zkušeností studentů s tokem na základě jejich interakčních dat (např. Počet kliknutí myší) v gamifikovaném vzdělávacím systému. Hlavní výsledky označují vztah mezi protokoly interakcí a čtyřmi dimenzemi prostředí toku. Naše nálezy přispívají k oblasti gamifikovaných vzdělávacích systémů prostřednictvím modelování zkušeností studentů s tokem. Nakonec, na základě našich výsledků, jsme také poskytli řadu doporučení pro budoucí studie.

Rok
2021
Strany
97–101
Sborník
Proceedings - IEEE 21st International Conference on Advanced Learning Technologies, ICALT 2021
Konference
IEEE 21ST INTERNATIONAL CONFERENCE ON ADVANCED LEARNING TECHNOLOGIES (ICALT 2021), United States, US
ISBN
978-1-6654-4106-3
Vydavatel
IEEE Communications Society
Místo
online
DOI
UT WoS
000719352000031
EID Scopus
BibTeX
@inproceedings{BUT177492,
  author="OLIVEIRA, W. and ISOTANI, S. and PASTUSHENKO, O. and HAMARI, J. and HRUŠKA, T.",
  title="Modeling students' flow experience through data logs in gamified educational systems",
  booktitle="Proceedings - IEEE 21st International Conference on Advanced Learning Technologies, ICALT 2021",
  year="2021",
  pages="97--101",
  publisher="IEEE Communications Society",
  address="online",
  doi="10.1109/ICALT52272.2021.00037",
  isbn="978-1-6654-4106-3",
  url="https://www.fit.vut.cz/research/publication/12700/"
}
Nahoru