Detail publikace
Improved Indirect Virtual Objects Selection Methods for Cluttered Augmented Reality Environments on Mobile Devices
Bambušek Daniel, Ing. (UPGM)
Materna Zdeněk, Ing., Ph.D. (UPGM)
Beran Vítězslav, doc. Ing., Ph.D. (UPGM)
Smrž Pavel, doc. RNDr., Ph.D. (UPGM)
výběr virtuálních objektů, rozšířená realita, prostorové vizuální programování
Problém výběru virtuálních objektů v rozšířené realitě na mobilních zařízeních byl řešen již několikrát. Hodnocení však byla prováděna na čistě syntetických úlohách s rovnoměrně umístěnými homogenními objekty, často umístěnými v rovině a s žádnými nebo malými okluzemi. Tento článek představuje dva nové přístupy k nepřímému výběru objektů, které se zabývají hustě překrytými objekty s velkou variabilitou prostorového rozložení a heterogenní velikostí a vzhledem. Metody jsou navrženy tak, aby umožňovaly dlouhodobé používání zařízení podobného tabletu. Jedna metoda je založena na prostorově ukotvené hierarchické nabídce a druhá využívá kříž a postranní nabídku, která zobrazuje kandidátní objekty podle vlastní vyvinuté metriky. Navržené přístupy jsou porovnávány s přímým dotykem v kontextu problému prostorového vizuálního programování kolaborativních robotů, na realistickém pracovišti a běžném robotickém úkolu. Předběžné vyhodnocení naznačuje, že hlavním přínosem navržených nepřímých metod by mohla být jejich vyšší přesnost a vyšší jistota výběru pro uživatele.
@inproceedings{BUT176815,
author="Michal {Kapinus} and Daniel {Bambušek} and Zdeněk {Materna} and Vítězslav {Beran} and Pavel {Smrž}",
title="Improved Indirect Virtual Objects Selection Methods for Cluttered Augmented Reality Environments on Mobile Devices",
booktitle="HRI '22: Proceedings of the 2022 ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction",
year="2022",
pages="834--838",
publisher="Association for Computing Machinery",
address="Sapporo, Hokkaido",
doi="10.1109/HRI53351.2022.9889374",
isbn="978-1-6654-0731-1"
}