Detail publikace
Biomechnically Based Muscle Model for Dynamic Computer Animation
Frydrych Michael (CK-SZZ)
Physically-based modeling, physically-based animation, muscle modeling, deformable model, soft tissue animation, bio-mechanics, simulation
Velmi důležitou oblastí počítačové animace šlověka je simulace dynamického pohybu měkkých tkání. K tomuto účelu se v současné době používá množství různých definic deformovatelných modelů. My presentujeme rozšíření modelu navrženého v [Terzopoulos a spol. 1988], které deformace omezuje na ty, které zachovávají původní objem. Článek obsahuje také vyhodnocení přesnosti zachování objemu na dvou experimetech. Dále presentujeme začlenění biomechanických vlastností svalo-šlachové jednotky s použitím Zajacova bezrozměrného modelu svalu a šlachy. K řešení výsledné soustavy parciálních diferenciálních rovnic používame metodu konečných diferencí. Takto vzniklou soustavu obyčejných diferenciálních rovnic pohybu řešíme několika různými implicitními i explicitními integračními metodami.
@inproceedings{BUT17353,
author="Martin {Dobšík} and Michael {Frydrych}",
title="Biomechnically Based Muscle Model for Dynamic Computer Animation",
booktitle="International Conference on Computer Vision and Graphics 2004",
year="2004",
series="Computational Imaging and Vision",
pages="8",
publisher="Kluwer Verlag",
address="Warsaw",
isbn="1-4020-4178-0",
url="http://www.fit.vutbr.cz/~dobsik/papers/dobsik/iccvg2004.pdf"
}