Detail publikace
Does gamification affect flow experience? A systematic literature review
Pastushenko Olena, Ing. (UIFS)
RODRIGUES, L.
TODA, A.
PALOMINO, P.
Hamari Juho
Isotani Seiji
Gamification, Flow Theory, User experience, Gamified settings, Literature review
V posledních letech studie v různých oblastech využily gamifikaci ke zlepšení flow experience. Vzhledem k velké rozmanitosti prováděných studií a nedostatku sekundárních studií (systematické přehledy literatury) v této oblasti je však obtížné získat nejmodernější stav této výzkumné domény. Abychom tento problém vyřešili, provedli jsme systematický přehled literatury, abychom zjistili, které metody návrhu gamifikace byly použity ve studiích o gamifikaci a Flow Theory, které prvky gamifikace byly v těchto studiích použity, které metody byly použity k vyhodnocení Flow state uživatelů a jak gamifikace ovlivňuje Flow state uživatelů. Hlavní výsledky ukazují, že zájem o tento obor roste se zvyšujícím se počtem publikací. Nejvýraznější zájem je ve vzdělávání o oblast gamifikace. Neexistuje však jednomyslnost ohledně preferované metody studie nebo účinků gamifikace na zkušenost uživatelů. Naše výsledky zdůrazňují důležitost provádění nových experimentálních studií zkoumajících, jak gamifikace ovlivňuje tok uživatelů v různých gamifikovaných nastaveních, aplikacích a doménách.
@inproceedings{BUT169804,
author="OLIVEIRA, W. and PASTUSHENKO, O. and RODRIGUES, L. and TODA, A. and PALOMINO, P. and HAMARI, J. and ISOTANI, S.",
title="Does gamification affect flow experience? A systematic literature review",
booktitle="GamiFIN Conference 2021",
year="2021",
series="GamiFIN Conference 2021",
pages="110--119",
publisher="Association for Computing Machinery",
address="Tampere",
doi="10.48550/arXiv.2106.09942",
isbn="979-000-000-6",
url="https://ceur-ws.org/Vol-2883/paper12.pdf"
}