Detail publikace
Real-time per-pixel focusing method for light field rendering
Milet Tomáš, Ing., Ph.D. (UPGM)
Zemčík Pavel, prof. Dr. Ing., dr. h. c. (UPGM)
image-based rendering, light field, plenoptická funkce, výpočetní fotografie
Light field rendering patří do skupiny image-based rendering metod, které nepoužívají 3D modely, ale pouze obrázky dané scény jako vstup pro renderování nových pohledů. Aproximace light fieldu, reprezentovaná množinou obrázků je zatížena tzv. přeostřovacími artefakty, vznikajícími díky rozdílným hloubkám pixelů ve scéně. Bez informace o hloubce ve scéně je zaostření limitováno na jednu zaostřovací vzdálenost. Metoda správného zaostření je adresována v této práci a je zde navrženo řešení, pracující v reálném čase, pro light field zaostřování, založené na statistické analýze hodnot pixelů, použitých ve výsledném obraze. Ve srovnání s již existujícími technikami tato metoda nepotřebuje předpočítanou či získanou informaci o hloubce. Paměťové požadavky a šířka streamovacího pásma jsou redukovány a rendering v reálném čase je možný i v případě light fieldu s vysokým rozlišením dat ve vizuálně přijatelné kvalitě. Článek také obsahuje experimentální zhodnocení navržené metody.
@article{BUT168553,
author="Tomáš {Chlubna} and Tomáš {Milet} and Pavel {Zemčík}",
title="Real-time per-pixel focusing method for light field rendering",
journal="Computational Visual Media",
year="2021",
volume="2021",
number="7",
pages="319--333",
doi="10.1007/s41095-021-0205-0",
issn="2096-0662",
url="https://link.springer.com/article/10.1007/s41095-021-0205-0"
}