Detail publikace
Poor Man's Virtual Camera: Real-Time Simultaneous Matting and Camera Pose Estimation
Juránková Markéta, Ing., Ph.D. (UPGM)
Zachariáš Michal, Ing., Ph.D. (UPGM)
Herout Adam, prof. Ing., Ph.D. (UPGM)
rozšířená realita, kamery, mobilní počítání, určení pózy kamery, systémy pracující v reálném čase
Dnešní produkce filmů a reklam velice spoléhá na počítačovou grafiku kombinovanou s živými herci pomocí klíčování barev. Proces synchronizace živého a virtuálního obvykle zabírá množství manuální práce. Existují poloautomatické nástroje pro řešení této úlohy, ale pracují offline a vyžadují ruční kontrolu a korekci. V tomto článku představujeme instantní řešení pro spojení živého a virtuálního. Naše řešení využívá novou techniku planárních uniformních polí markerů. Náš postup může být použit nadšeneckými i profesionálními tvůrci filmů jako levná a ultramobilní virtuální kamera a pro prototypování záběrů a tvorbu storyboardů. Představované řešení je velice výpočetně efektivní: vyvinuli jsme a v článku představujeme mobilní aplikaci běžící rychlostí 30 snímků za sekundu. Naše řešení je tak dostupné komukoli s chytrým telefonem za nízkou cenu a se snadným nastavením, což může otevřít nové prostory pro filmařské tvůrčí vyjádření.
@article{BUT163433,
author="István {Szentandrási} and Markéta {Juránková} and Michal {Zachariáš} and Adam {Herout}",
title="Poor Man's Virtual Camera: Real-Time Simultaneous Matting and Camera Pose Estimation",
journal="IEEE COMPUTER GRAPHICS AND APPLICATIONS",
year="2019",
volume="39",
number="6",
pages="108--119",
doi="10.1109/MCG.2016.39",
issn="0272-1716",
url="https://ieeexplore.ieee.org/document/7436656"
}