Detail publikace
Analysis of Vehicle Trajectories for Determining Cross-Sectional Load Density Based on Computer Vision
Juránek Roman, Ing., Ph.D. (UPGM)
Herout Adam, prof. Ing., Ph.D. (UPGM)
NOVÁK, J.
HAVRÁNEK, P.
Road Safety, Lane Markings, Trajectory Analysis, Computer Vision, Vehicle Tracking
Cílem této práce bylo analyzovat chování vozidel na silnicích třetího stupně s vodorovnými pruhy a bez nich, s malým zakřivením (R <= 200 m). Tyto silnice jsou málo frekventované, a proto by obecná krátkodobá studie nebyla schopna poskytnout dostatek údajů. Použili jsme záznamová zařízení pro dlouhodobé (týdenní) zaznamenávání provozu a navrhli jsme systém pro analýzu trajektorií vozidel využívajících počítačové vidění. Shromáždili jsme dataset z 6ti různých míst, který obsahoval 1 010 hodin denního videa. V tomto datasetu jsme sledovali přes 12 000 aut a analyzovali jejich trajektorie. Výsledky ukazují, že vybraný přístup je funkční a poskytuje informace, které by bylo jinak těžko těžit. Po použití vodorovných značek řidiči zpomalili a mírně posunuli směrem k vnější straně zakřivení.
@inproceedings{BUT161457,
author="ŠPAŇHEL, J. and JURÁNEK, R. and HEROUT, A. and NOVÁK, J. and HAVRÁNEK, P.",
title="Analysis of Vehicle Trajectories for Determining Cross-Sectional Load Density Based on Computer Vision",
booktitle="2019 22th International Conference on Intelligenet Transportation Systems (ITSC)",
year="2019",
pages="1001--1006",
publisher="Institute of Electrical and Electronics Engineers",
address="Auckland",
doi="10.1109/ITSC.2019.8917374",
isbn="978-1-5386-7024-8",
url="https://ieeexplore.ieee.org/document/8917374"
}