Detail publikace
Increasing students' motivation by using virtual learning environments based on gamification mechanics
Hruška Tomáš, prof. Ing., CSc. (UIFS)
Zendulka Jaroslav, doc. Ing., CSc. (UIFS)
Gamification students motivation adaptive learning open source educational software
Zvýšení motivace studentů je důležitým úkolem během vzdělávacího procesu. Jedním z možných způsobů, jak toho dosáhnout, je využití inovativní vzdělávací mechaniky - gamifikace. Gamifikace poskytuje možnost rozšířit systémy řízení učení a virtuální učební prostředí s herními prvky, jako jsou body a úrovně. Tento článek popisuje implementaci a použití gamifikovaných úkolů v kurzu tvorby webových stránek. Nejprve jsme analyzovali možnosti gamifikace v univerzitě. Po každém zadání byla získána zpětná vazba od studentů ohledně jejich zapojení ve studiu, motivace a vlivu gamifikace na to, jak byla informace vnímána. Na základě výsledků se diskutuje několik návrhů zlepšení, jako adaptivní variabilní obtížnost nebo zveřejnění výsledků za účelem zvýšení vlivu sociálního motivačního úsilí.
@inproceedings{BUT155635,
author="Olena {Pastushenko} and Tomáš {Hruška} and Jaroslav {Zendulka}",
title="Increasing students' motivation by using virtual learning environments based on gamification mechanics",
booktitle="ACM International Conference Proceeding Series",
year="2018",
pages="755--760",
publisher="Association for Computing Machinery",
address="Salamanca",
doi="10.1145/3284179.3284310",
isbn="978-1-4503-6518-5",
url="https://www.fit.vut.cz/research/publication/11824/"
}