Detail publikace
3D Hand Geometry Recognition
Drahanský Martin, prof. Ing., Ph.D.
3D geometrie ruky, strukturované světlo, difrakční mřížka, řádková kamera, stereovize
Využití 3D geometrie ruky řeší problém nízké entropie původní 2D geometrie ruky. Pro rozšíření této technologie je však třeba vyřešit množství technických překážek. Přístupy k záznamu trojrozměrného modelu ruky, které jsou dostatečně rychlé, kvalitní a dostupné se stále vyvíjejí, stejně jako algoritmy, které na základě získaných dat provádějí identifikaci. V této kapitole jsou popsány současné metody statického snímání, jako aktivní triangulace s pomocí strukturovaného světla, pasivní triangulace za využití vícera snímacích zařízení a pomocí technologie využívající dobu letu světla. Nové dynamické snímání využívající řádkovou kameru je představeno v této kapitole. Dále je zde rozveden popis extrakce příznaků z 3D modelu ruky a jejich využití.
@inbook{BUT154995,
author="Michal {Dvořák} and Martin {Drahanský}",
title="3D Hand Geometry Recognition",
booktitle="Biometric-Based Physical and Cybersecurity Systems",
year="2018",
publisher="Springer International Publishing",
address="Cham",
pages="103--123",
doi="10.1007/978-3-319-98734-7\{_}4",
isbn="978-3-319-98733-0",
url="https://www.springer.com/gp/book/9783319987330"
}