Detail publikace
Simulation and Prototyping of FCS for Sport Aircraft
Light Sport Aircraft, Assisting Flight Control System, Simulations, Prototyping, Hardware-in-the-Loop
Zátěž, které jsou vystaveni piloti při letu anavigování letounu v oblastech s hustým leteckým provozem, násobenákomplexností meteorologických účinků a fyziologických omezení, racionalizujemyšlenku návrhu palubního sytému zaměřeného na snížení pracovního zatížení posádky. V provoznímkonceptu lehkých sportovních letounů (LSA) tak může dojít k inovaci, kterávyužije implementaci inteligentního systému řízení asistujícího posádce v bezpečnémprovedení letu. Uvedená myšlenka motivovala autory k experimentálníimplementaci asistenčních strategií řízení. V navrženém konceptu řízeníletu pro LSA byla uvedena synergická integrace mechanického a digitálníhosystému řízení umožňující zvýšení bezpečnosti a komfortu provedení letu přidodržení nebo rozšíření celkové spolehlivosti systému a zkvalitnění uživatelskézkušenosti. Koncept asistovaného řízení letu je přechodovým krokem mezi manuálníma Fly-by-Wire (FBW) řízením, který umožňuje úspěšnou palubní instalaciv cenově citlivém segmentu lehkých sportovních letounů. Uvedený článekpopisuje návrh a simulaci řídicích algoritmů pro asistenční systém řízení letu.Aplikovaná strategie řízení vychází z klasické teorie řízení, která jedoplněna o prvky implementace ochrany letové obálky. Navržený systém řízeníletu byl podroben pilotovaným simulacím v reálném čase provedenýmv simulační laboratoři lehkého sportovního letounu SimStar.
@article{BUT103561,
author="Pawel {Rzucidlo} and Peter {Chudý} and Karol {Rydlo}",
title="Simulation and Prototyping of FCS for Sport Aircraft",
journal="Aircraft Engineering and Aerospace Technology: An International Journal",
year="2013",
volume="2013",
number="85",
pages="400--415",
doi="10.1108/AEAT-10-2012-0186",
issn="0002-2667",
url="http://www.emeraldinsight.com/journals.htm?articleid=17097834"
}