Detail publikace
Light Field Video Streaming on GPU
Milet Tomáš, Ing., Ph.D. (UPGM FIT VUT)
Zemčík Pavel, prof. Dr. Ing. (UPGM FIT VUT)
light field, komprese, video, GPU, streaming
Tento článek navrhuje efektivní metodu kódování pro renderování light field videa v reálném čase.
Každý snímek light fieldu se skládá z mřížky obrazů, které zachycují scénu z různých pozic kamery.
Tyto obrazy jsou kódovány pomocí algoritmu pro kompresi videa.
Pozice klíčových snímků na mřížce jsou určeny automaticky.
Navržená komprese využívá hardwarové dekodéry videa akcelerované pomocí GPU.
Přenos dat mezi hlavním procesorem a pamětí GPU je minimální.
Přenášeny jsou pouze ty datové pakety, které jsou nezbytné pro syntézu nového pohledu.
Standardní metody komprese videa musí dekódovat všechny pakety mezi klíčovými snímky, a jiné existující metody komprese light fieldu se zaměřují pouze na dosažení nejlepší kompresní míry.
Navržená metoda je překonává v poměru kvalita/čas dekódování, což je nejdůležitější metrika pro renderování v reálném čase.
Prezentované výsledky ukazují, že současné alternativy nelze efektivně použít pro streamování light fieldu ve 4K rozlišení.
Byl implementován demonstrační přehrávač light fieldu, který je k dispozici k použití.
Návrh řeší požadavky na paměť a streamování, které představují nejzásadnější problémy při renderování light fieldu.
Článek navíc popisuje vylepšení současné techniky renderování light fieldu, která byla upravena tak, aby účinně spolupracovala s nově navrženou metodou kódování.
@ARTICLE{FITPUB13531, author = "Tom\'{a}\v{s} Chlubna and Tom\'{a}\v{s} Milet and Pavel Zem\v{c}\'{i}k", title = "Light Field Video Streaming on GPU", pages = 12, journal = "Signal Processing: Image Communication", volume = 2025, number = 138, year = 2025, ISSN = "0923-5965", doi = "10.1016/j.image.2025.117377", language = "english", url = "https://www.fit.vut.cz/research/publication/13531" }