Detail publikace
Effective Teaching through Multidisciplinary Lessons Adopting 3D Print - Preliminary Study
Vodová Libuše, Mgr., Ph.D. (MUNI)
Jančová Martina, Mgr., Ph.D. (PF MUNI)
Sobková Lenka, Bc. (MUNI)
Schindler Vladimír, Ing., Ph.D. (FEKT VUT)
3D print; vzdělávání
V článku prezentujeme výsledky získané v rámci projektu, který se věnuje uplatnění 3D tisku na základních a středních školách. Naším primárním cílem je ohodnotit pedagogický dopad lekcí využívajících 3D tisk. Prezentujeme čtyři zveřejněné lekce, které jsme navrhli podle našeho konceptu vytváření multioborových pomůcek, které technickou část propojují s dalšími vzdělávacími oblastmi. Dále jsme za účelem vyhodnocení jejich dopadu provedli dotazníkové šetření na 4 referenčních školách. 190 studentů jsme se ptali na přijatelnost existujících 3D materiálů pro výuku a našich nových lekcí. Výsledky ukazují mimo jiné vysokou atraktivitu pro cílovou skupinu. Součástí výzkumu bylo i experimentální ověření pedagogického dopadu použití 3D modelů ve výuce. 3D pomůcky přinesly především signifikantně zlepšené vizuálně prostorové vnímání objektů.
@INPROCEEDINGS{FITPUB12858, author = "Kamil Malinka and Libu\v{s}e Vodov\'{a} and Martina Jan\v{c}ov\'{a} and Lenka Sobkov\'{a} and Vladim\'{i}r Schindler", title = "Effective Teaching through Multidisciplinary Lessons Adopting 3D Print - Preliminary Study", pages = "286--291", booktitle = "Proceedings of EdMedia + Innovate Learning", year = 2022, location = "Waynesville, NC, US", language = "english", url = "https://www.fit.vut.cz/research/publication/12858" }