Detail publikace
Increasing students' motivation by using virtual learning environments based on gamification mechanics
Hruška Tomáš, prof. Ing., CSc. (UIFS FIT VUT)
Zendulka Jaroslav, doc. Ing., CSc. (UIFS FIT VUT)
Zvýšení motivace studentů je důležitým úkolem během vzdělávacího procesu. Jedním z možných způsobů, jak toho dosáhnout, je využití inovativní vzdělávací mechaniky - gamifikace. Gamifikace poskytuje možnost rozšířit systémy řízení učení a virtuální učební prostředí s herními prvky, jako jsou body a úrovně. Tento článek popisuje implementaci a použití gamifikovaných úkolů v kurzu tvorby webových stránek. Nejprve jsme analyzovali možnosti gamifikace v univerzitě. Po každém zadání byla získána zpětná vazba od studentů ohledně jejich zapojení ve studiu, motivace a vlivu gamifikace na to, jak byla informace vnímána. Na základě výsledků se diskutuje několik návrhů zlepšení, jako adaptivní variabilní obtížnost nebo zveřejnění výsledků za účelem zvýšení vlivu sociálního motivačního úsilí.
@INPROCEEDINGS{FITPUB11824, author = "Olena Pastushenko and Tom\'{a}\v{s} Hru\v{s}ka and Jaroslav Zendulka", title = "Increasing students' motivation by using virtual learning environments based on gamification mechanics", pages = "755--760", booktitle = "ACM International Conference Proceeding Series", year = 2018, location = "Salamanca, ES", publisher = "Association for Computing Machinery", ISBN = "978-1-4503-6518-5", doi = "10.1145/3284179.3284310", language = "english", url = "https://www.fit.vut.cz/research/publication/11824" }