Název anglicky
HATS - Home based Assessment & Tracking System for Early-Stage Stress, Anxiety & Depression
Typ
grant
Klíčová slova

Raná fáze, hodnocení, sledování, stres, úzkost, deprese, mobilní
aplikace, webové rozhraní, databáze, více modalit, chytrý telefon, chytré
hodinky, digitální pero, náhlavní souprava EEG, domov

Abstrakt

Cíl 1 - Testování navrženého systému:

Hlavním
cílem je umožnit lidem snadno hodnotit, sledovat a spravovat informace o svém
duševním zdraví z pohodlí domova pomocí spotřebitelských technologií určených pro
sebe-monitorování. Existuje několik modalit, které dokážou odhalit abnormality
vycházející z pomalých a jemných změn v chování, vystupování, řeči těla,
fyzických rysech (např. obličej, řeč, text, rukopis) nebo ve fyziologických
a neurofyziologických parametrech, které jsou ovlivněny stresem, úzkostí či
depresí v raných stádiích. Systém pro hodnocení a sledování (HATS) využívá tyto
běžně dostupné spotřebitelské modality:

1.      Chytrý telefon
a tablet: Přístup k vizuálním datům (pro analýzu obličeje), řečovým datům (pro
analýzu řeči) a textovým datům (pro analýzu textu).

2.     
Digitální pero: Umožňuje přístup k rukopisu pomocí chytrých telefonů
a tabletů.

3.      Chytré hodinky: Umožňuje záznam různých
fyziologických parametrů (včetně variability srdeční frekvence, saturace
kyslíkem, sledování spánku).

4.      Souprava EEG: Umožňuje
uživateli zachytit signály elektroencefalografu (EEG).

HATS
využívá aplikaci k sběru dat z uvedených modalit, která následně analyzuje data
na přítomnost časných známek a příznaků stresu, úzkosti a deprese. Prvním cílem
je otestovat HATS na minimálně 100 subjektech a následně systém upravit na
základě jejich zpětné vazby. Úpravy mohou zahrnovat technická zlepšení, zvýšení
použitelnosti, lepší přístupnost, větší škálovatelnost a vylepšení uživatelského
rozhraní.

Cíl 2 - Příprava podnikatelského plánu:

Na
základě cíle 1 bude vytvořen implementační plán a podnikatelský plán. Tyto plány
budou zahrnovat detailní popis problému a navrženého řešení, informace
o velikosti trhu, diferenciaci produktů oproti konkurenci, analýzu konkurence,
model výnosů, marketingovou a prodejní strategii, identifikaci rizik
a potenciálních problémů a finanční projekci.

Obchodní plán bude obsahovat
detailní profil potenciálního zákazníka, včetně jeho problémů a očekávaných
přínosů, a popis vlastností produktu, které tyto potřeby naplňují. Cílem je
vytvořit hodnotovou nabídku přesně přizpůsobenou plánovanému produktu. Pro
přípravu obchodního plánu budou získána data ze zákaznických průzkumů, průzkumů
zaměřených na objevování potřeb, analýzy vyhledávacích trendů a diskuzí na
fórech.

Kromě výše uvedeného bude obchodní plán obsahovat percepční
zmapování produktu z hlediska inovace, důvěryhodnosti, dostupnosti ve srovnání
s konvenčními přístupy. Přibližný počet zákazníků bude vypočítán na základě
PESTEL (politické, ekonomické, sociální, technologické, environmentální, právní)
analýzy a klíčových faktorů úspěchu. Budou připraveny plány vývoje a dodávek
produktů s kompletními finančními projekcemi včetně investic, očekávaných příjmů
a analýzy rentability.

Řešitelé
Malik Aamir Saeed, prof., Ph.D. (UPSY) – hlavní řešitel
Nahoru