Detail projektu
Multilingual and Cross-cultural interactions for context-aware, and bias-controlled dialogue systems for safety-critical applications
Období řešení: 1. 1. 2024 – 31. 12. 2026
Typ projektu: grant
Kód: SEP-210943216
Agentura: Evropská unie
Program: HORIZON EUROPE
Human computer interaction and interface, visualization and natural language, artificial intelligence, intelligence systems, multi agents systems, natural language processing, data protection and privacy, machine learning, statistical data processing and applications using data processing, formal, cognitive, functional and computational linguistics, distributed and federated adaptation of Large Language Models, Multilinguality, Multimodality, Human-in-the-loop, Bias mitigation, Grounding.
ELOQUENCE se zaměřuje na výzkum a vývoj nových technologií podporujících kolaborativní hlasové/chatové roboty pro aplikace s nízkým (nízké riziko) i vysokým (vysoké riziko) zabezpečením. Dialogové motory poháněné hlasovými asistenty se již vyskytují v různých komerčních/vládních aplikacích s nižší nebo vyšší úrovní složitosti. V obou případech lze tuto složitost převést na problém analýzy nestrukturovaných dialogů. Klíčovým cílem projektu ELOQUENCE je porozumět nestrukturovaným dialogům a vést je vysvětlitelným, bezpečným, znalostně podloženým, důvěryhodným a nezaujatým způsobem, přičemž je třeba zohlednit a navázat na předchozí úspěchy v této oblasti (např. nedávno spuštěný chatGPT Large Language Models (LLM). Při zapojení klíčových průmyslových podniků z Evropy do tohoto projektu (tj. Omilia, Telefonica. ...) bude k bezpečnosti přistupováno pomocí člověka ve smyčce pro aplikace kritické z hlediska bezpečnosti (tj. záchranné služby) a prostřednictvím vyhledávání informací a ověřování faktů na základě online znalostní báze pro méně kritické autonomní systémy (tj. domácí asistenti). ELOQUENCE se zaměří na výzkum a vývoj těchto nových konverzačních technologií umělé inteligence ve vícejazyčných a multimodálních prostředích. Zaměří se jak na základní výzkum, tak na jeho přímé nasazení prostřednictvím dvou pilotních projektů: 1) kontaktní centra tísňového volání a 2) inteligentní asistenti prostřednictvím decentralizovaného školení v inteligentních domácnostech.
Beneš Karel, Ing. (UPGM)
Burget Lukáš, doc. Ing., Ph.D. (UPGM)
Kesiraju Santosh, Ph.D. (UPGM)
Schwarz Petr, Ing., Ph.D. (UPGM)