Studijní program Informační technologie nabízí vynikajícím absolventům magisterského studia prestižní vzdělání nejvyššího typu v oblastech informatiky, výpočetní techniky či informačních technologií. Téma vaší disertační práce, které se zvolíte, určí celkový ráz i průběh studia. Klíčovou součástí výuky bude výzkum pod vedením školitele. Po absolvování najdete práci na domácím pracovním trhu i v zahraničí. Bude z vás tvůrčí pracovník na špičkových vědecko-výzkumných pracovištích, vedoucí výzkumných a vývojových týmů nebo vědecký a pedagogický pracovník na univerzitách. Své bohaté znalosti uplatníte i v soukromém sektoru.
Informační technologie hýbou světem
1. ročník
Všechny své vědomosti předají
a v těžkých chvílích vás podrží
Prof. Ing.
Sekanina Lukáš
Ph.D.
Přednáší předmět Návrh počítačových systémů (tedy jak funguje, a jak se postaví procesor) a magisterský předmět Biologií inspirované počítače. Věnuje se problematice využití biologií inspirované umělé inteligence pro návrh a optimalizaci software i hardware. Na FITu vede výzkumnou skupinu Evolvable hardware.
Prof. Dr. Ing.
Zemčík Pavel
Učí Multimédia, Zpracování obrazu, Pokročilou počítačovou grafiku a Počítačové vidění. Jsou to předměty, které jsou užitečné studentům v praxi. Pokud je třeba, rád poradí studentům ohledně studia, ale i výzkumu obrazu a videa.
Čím se zrovna bavíme?
-
Dne 4. dubna 2024 inauguroval rektor Vysokého učení technického v Brně Ladislav Janíček do funkce děkana Fakulty informačních technologií doc. Dr. Ing. Petra Hanáčka. Děkan FIT VUT následně jmenoval pro nadcházející čtyřleté období proděkany. Řetěz, jako symbol jejich akademického úřadu a pravomocí s ním spojených, převzali: proděkan pro tvůrčí činnost a zahraničí prof. Dr. …
-
Nákladní auta a autobusy vybaví nanoradary a senzory, které zvýší bezpečnost. Na jejich vývoji se podíleli výzkumníci z FIT VUT
Řidiči nákladních aut mívají o bezprostředním okolí vozu špatný přehled - slepé úhly jim pokrývají nejen oblast před vozem a za ním, ale i po bočních stranách. Od července 2024 proto musí být podle nařízení Evropské komise součástí nákladních vozů a autobusů bezpečnostní senzory, které dokáží detekovat motorkáře, cyklisty či další zranitelné účastníky provozu. …