Detail předmětu
Vizuální styly digitálních her 2
VSDH2 FaVU VSDH2 Ak. rok 2020/2021 letní semestr 2 kredity
Předmět kombinuje teoretickou a praktickou výuku se zaměřením na médium digitální hry a přilehlé pole působnosti. V praktické části se soustředí na porozumění vztahu stylizace a autentičnosti při tvorbě vlastního vizuálního stylu ve zvoleném žánru nebo tvůrčím záměru. Seznamuje studenty s digitalizací fyzických materiálů, tvorbou textur a sleduje současnou aplikovanou digitální malbu a koláž. Skrze dílčí témata výuky mohou vzniknout rámcové přesahy k deskovým či karetním hrám, případně k instalaci / únikové hře.
Garant předmětu
Jazyk výuky
Zakončení
Rozsah
- 13 hod. přednášky
- 13 hod. seminář
Zajišťuje ústav
Přednášející
Získané dovednosti, znalosti a kompetence z předmětu
Schopnost digitalizovat fyzické materiály a připravit je pro využití v dané oblasti. Návrh a porozumění experimentálním herním mechanikám ve srovnání s obecnou realitou mainstreamového či alternativního herního rámce. Identifikovat vztah mezi digitální a fyzickou hrou, s jeho potenciálním využitím v autorské tvorbě.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je praktické i teoretické seznámení studentů se současnými možnosti digitálních her a jejich role v různorodých ekosystémech. Porozumění digitalizaci fyzických materiálů a následnému využití v praxi. Skrze cvičení si studenti osvojí sofistikované pracovní metody a získají hlubší vhled do tématu. Získané dovednosti jsou předpokladem k umocnění autorské tvorby za pomoci tohoto média.
Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti
Prerekvizitou jsou umělecké a teoretické schopnosti, prokázané při přijímací zkoušce. Předchozí zkušenost s programovou řadou Adobe je vítána, ale není bezvýhradně nutná.
Průběžná kontrola studia
Docházka (80 %) a aktivní účast ve výuce. Realizace a kolektivní prezentace zadaných úkolů.
Metody vyučování
Teoretické přednášky doprovázené praktickým cvičením, komentovaným hraním a prezentací životaschopnosti probírané látky. Diskuse a konzultace umožňující vhled do tvůrčích záměrů studentů.
Kontrolovaná výuka
Časový rámec výuky je určen rozvrhem. Samotná výuka se odehrává v počítačové učebně, dle situace i v ateliéru Multimédií FaVU VUT (budova U2). Pro udělení zápočtu je vyžadována docházka alespoň 80 %. Způsob nahrazování výuky je závislý na dohodě s pedagogem a předpokládá doplnění zmeškaných úkolů.
Zařazení předmětu ve studijních plánech