Detail předmětu

Vizuální styly digitálních her 2

VSDH2 FaVU VSDH2 Ak. rok 2020/2021 letní semestr 2 kredity

Aktuální akademický rok

Předmět kombinuje teoretickou a praktickou výuku se zaměřením na médium digitální hry a přilehlé pole působnosti. V praktické části se soustředí na porozumění vztahu stylizace a autentičnosti při tvorbě vlastního vizuálního stylu ve zvoleném žánru nebo tvůrčím záměru. Seznamuje studenty s digitalizací fyzických materiálů, tvorbou textur a sleduje současnou aplikovanou digitální malbu a koláž. Skrze dílčí témata výuky mohou vzniknout rámcové přesahy k deskovým či karetním hrám, případně k instalaci / únikové hře.

Garant předmětu

Jazyk výuky

česky

Zakončení

zápočet

Rozsah

  • 13 hod. přednášky
  • 13 hod. seminář

Zajišťuje ústav

Přednášející

Získané dovednosti, znalosti a kompetence z předmětu

Schopnost digitalizovat fyzické materiály a připravit je pro využití v dané oblasti. Návrh a porozumění experimentálním herním mechanikám ve srovnání s obecnou realitou mainstreamového či alternativního herního rámce. Identifikovat vztah mezi digitální a fyzickou hrou, s jeho potenciálním využitím v autorské tvorbě.

Cíle předmětu

Cílem předmětu je praktické i teoretické seznámení studentů se současnými možnosti digitálních her a jejich role v různorodých ekosystémech. Porozumění digitalizaci fyzických materiálů a následnému využití v praxi. Skrze cvičení si studenti osvojí sofistikované pracovní metody a získají hlubší vhled do tématu. Získané dovednosti jsou předpokladem k umocnění autorské tvorby za pomoci tohoto média.

Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti

Prerekvizitou jsou umělecké a teoretické schopnosti, prokázané při přijímací zkoušce. Předchozí zkušenost s programovou řadou Adobe je vítána, ale není bezvýhradně nutná.

Průběžná kontrola studia

Docházka (80 %) a aktivní účast ve výuce. Realizace a kolektivní prezentace zadaných úkolů.

Metody vyučování

Teoretické přednášky doprovázené praktickým cvičením, komentovaným hraním a prezentací životaschopnosti probírané látky. Diskuse a konzultace umožňující vhled do tvůrčích záměrů studentů.

Kontrolovaná výuka

Časový rámec výuky je určen rozvrhem. Samotná výuka se odehrává v počítačové učebně, dle situace i v ateliéru Multimédií FaVU VUT (budova U2). Pro udělení zápočtu je vyžadována docházka alespoň 80 %. Způsob nahrazování výuky je závislý na dohodě s pedagogem a předpokládá doplnění zmeškaných úkolů.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BIT, 1. ročník, volitelný
  • Program IT-BC-3, obor BIT, 1. ročník, volitelný
Nahoru