Organizační záležitosti ohledně týmů

Datum poslední modifikace: 30. 1. 2024


Pracovní týmy

Ustanovení týmu

Na první přednášce bude oznámeno, že se máte seskupit do pracovních týmů po 8 až 9 členech. Do 16. února 2024, za každý ustanovený tým jeden jeho člen, oznámí emailem Kreslíkové (subject: MPR <jméno týmu>):

  1. název týmu, např. "SofTeam" (pokud bude uvedena nějaká zkratka/logo, uveďte její vysvětlení co znamená), příjmení jméno vedoucího týmu a asistenta, kterého si přejete mít na výuku v laboratořích a na projekt (Bednář/Květoňová), každý asistent může mít 2 týmy.
  2. termín laboratoří - pokud jste se již na určitém termínu laboratoří, jako tým stihli dohodnout. Může nastat situace, kdy o určitý termín laboratoří bude více zájemců než je kapacita laboratoře (20 studentů).

Na základě tohoto oznámení budou v IS vytvořeny skupiny podle názvů týmů a příslušní studenti se do jednotlivých skupin mohou od 17.2.2024 přihlašovat. Pokud se někteří studenti do 22. 2. 2024 nestihnou zařadit do některého týmu nebo některý tým nebude mít plný počet členů, budou se studenti přihlašovat do týmů v IS od 28. 2. 2024 a tímto tým vytvoří, případně volná místa v jiných týmech doplní.

Upozornění :

Ti z vás, kteří nebudou zařazeni v žádném týmu do 22.2.2024, budou seskupeni do týmů dle uvážení asistenta.

Názvy týmů - jakkoli je dobré mít poutavý název, doporučuji vám být uvážliví ve výběru jména pro tým, neboť i podle něj (a při prvním setkání zejména podle něj) vás může zákazník hodnotit - a jak známo, první dojem je velmi důležitý. Citát: "Od firmy Chiméra bych si software tedy rozhodně nekoupil". Pokud bude mít učitel výhrady k názvu týmu, oznámí to vedoucímu týmu a název bude nutno změnit.

Složení týmů

Během semestru budete při práci na projektu postupně procházet celý cyklus vývoje softwaru a odevzdávat příslušné dokumenty. Proto bych vám doporučovala, abyste v týmu měli členy schopné nejen pro kódování, ale také pro vyjasňování požadavků se zákazníkem, analýzu, návrh programu, návrh testovacích případů a provádění testů, psaní rozličné dokumentace, a také alespoň jednoho "tahouna", který vás bude pobízet k práci.

Manažeři fází

Jak je uvedeno v systému hodnocení, každý člen týmu bude mít na zodpovědnost provedení určité fáze (fází)/dokumentů během projektu - doporučuji domluvit se předem a počítat s tím včas.

Schůzky se zákazníkem, s učitelem, atd.

Během práce se budete potřebovat setkávat s vaším zákazníkem (tím, kdo téma projektu zadal a kdo od vás bude přebírat výsledný produkt (program)), s učitelem, aby mohl sledovat váš postup na projektu (v kontrolních bodech projektu), řešit nejasnosti a také jako tým (budete potřebovat domlouvat postupy). Po dohodě s asistenty ( Květoňová / Bednář) si můžete pro schůzky týmu (pravidelné/vybrané termíny), případně pro obhajoby projektu nechat zablokovat některou z laboratoří, kde bude ve vámi požadovaný čas volno N203, N204. Jsou tam vyhrazené časy pro MPR a v těchto časech máte přednost pro využití této laboratoře - to v případě, kdyby tam byl někdo, kdo není v MPR zapsaný.



Management projektů