Course details
Economics of Information Products
Guarantor
Květoňová Šárka, Ing., Ph.D. (DIFS)
Language of instruction
Czech
Completion
Examination (written)
Time span
Assessment points
- 56 pts final exam (written part)
- 20 pts mid-term test (written part)
- 6 pts labs
- 18 pts projects
Department
Study literature
- Kolektiv autorů: Online marketing. 1. vydání Praha: Computer Press, 2014. ISBN: 978-0-251-41557.
- MALLYA, T.: Základy strategického řízení a rozhodování. 1. vydání. Praha: Grada Publishing a.s., 2007. ISBN: 80-24719-11-8.
- Johns, A.: Pirátství - Boje o duševní vlastnictví od Gutenberga po Gatese. 1. vydání Brno: Host, 2014. ISBN 978-80-7294-711-9.
- JANOUCH, V.: Internetový marketing. 1. vydání Praha: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2795-7.
- ZUZÁK, R.: Strategické řízení podniku. 1. vydání. Praha: Grada Publishing a.s., 2011. ISBN 978-80-247-4008-9.
- MALÝ, Josef. Oceňování průmyslového vlastnictví: nové přístupy. 1. vydání. Praha: C. H. Beck, 2007. 182 s. ISBN 978-80-7179-464-6.
- Macho-Stadler And J. D. Perez-Castrillo. An Introduction to the Economics of Information: Incentives and Contracts. 2001. 0-19-924325-5
- P. Bolton, M. Dewatripont. Contract Theory. 2005. 978-026202576
- J. Laffont And D. Martimort. The Theory of Incentives: The Principal-Agent Model. 2002. 978-069109184
- B. Salanie. The Economics of Contracts. 2005. 978-026219525
- Veber, Jaromír a kol.(2000): Management: Základy, prosperita, globalizace.
- C. Shapiro and Varian, H. (1999), Information Rules - A Strategic Guide to the Network Economy, Harvard Business School Press, Boston, Massachusetts.
- Varian, Hal R. (1998): Markets for Information Goods.
- Downes, Larry - Mui, Chunka (1998): Unleashing the Killer App: Digital Strategies for Market Dominance
Fundamental literature
- Fiala, P.: Síťová ekonomika. 1. vydání Praha: Professional Publishing, 2008.ISBN 80-86946-69-6.
- COURCOUBETIS, C., Weber, R.: Pricing Communication Networks: Economics, Technology and Modelling. Wiley,2003. ISBN: 978-0-470-85130.
- FOTR, J., HÁJEK, S. a kol.: Tvorba strategie a strategické plánování. 1. vydání. Praha: Grada Publishing a.s., 2012. ISBN 978-80-247-3985-4.
- JANOUCH, V.: Internetový marketing. 1. vydání Praha: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2795-7.
- HANNA, Nessim; DODGE, Robert. Pricing: Zásady a postupy tvorby cen. 1. vydání. Praha: Management Press, 1997. 203 s. ISBN 80-85943-34-4.
Course inclusion in study plans